عصر بازار

پرونده ۲۵ میلیون وام بسته می‌شود

بخشش سود و جریمه تسهیلات در یک قدمی اجرا

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح بخشودگی سود تسهیلات و جرائم آن به نفع مردم است گفت: امیدواریم این مصوبه اجرایی شود و پیشنهاد ما این است که در بودجه سال ۹۶ هم آن را تنفیذ کنیم.

بخشش سود و جریمه تسهیلات در یک قدمی اجرا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رحیم زارع افزود: شورای عالی بانک ها مصوبه ای با حضور بانک مرکزی داشت که 6 درصد تأخیر پرداخت سود تسهیلات را ببخشد که با مصوبه مجلس تفاوت دارد.

    وی ادامه داد: دولت قبل 2 بار می خواست بدهی های خود را تسویه کند که مجلس موافقت نکرد و دولت فعلی هم در مجلس گذشته از محل مازاد حساب دارایی هایی خارجی بانک مرکزی می خواست تسویه کند امّا نشد ولی مجلس شورای اسلامی در اصلاحیه قانون بودجه سال 95 موافقت کرد که بر اساس آن 74 هزار میلیارد تومان نصیب دولت شد و مجلس شرط گذاشت که سود تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان بخشیده شود.

    زارع گفت: بر اساس بند 4 تبصره 35 ، بخشودگی سود تسهیلات مذکور منوط به بازپرداخت اصل تسهیلات تا پایان امسال است و همه جرایم متعلق به این تسهیلات در زمان تسویه بخشوده می شود.

    وی با اشاره به اینکه این موضوع اجرایی نشد، افزود: دیروز هیئت وزیران تصمیم گرفت تا سقف 10 هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات را از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی پرداخت کند.

    نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این محل بیش از 30 هزار میلیارد تومان نیاز است که دولت سود تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان را بدهد امّا با این اقدام 250 هزار میلیارد تومان به بانک ها توسط مردم باز می گردد.

    زارع ادامه داد: اگر از این 10 هزار میلیارد تومان، 6 هزار و 300 میلیارد تومان به بانک کشاورزی برای کشاورزان ،عشایر و دامداران پرداخت کنیم 32 هزار میلیارد تومان به حساب بانک کشاورزی پول باز می گردد و پرونده 9 میلیون خانواده مختومه می شود.

    وی گفت: اگر مصوبه به طور کامل اجرا شود، 25 میلیون پرونده وام در کشور بسته می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی