عصر بازار

آغاز بخشودگی جرایم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون

توصیه سیف به سپرده‌گذاران کاسپین

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی به سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین توصیه کرد صبور باشند و گفت: از هفته آینده بخشودگی جرایم وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در نظام بانکی اجرا می شود.

توصیه سیف به سپرده‌گذاران کاسپین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ولی الله سیف در حاشیه ششمین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مبنی بر تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین و علت توقف بازپرداخت وجوه به سپرده گذاران این موسسه، اظهار داشت: هنوز حساب های تعاونی هایی که در موسسه کاسپین ادغام شده اند به این موسسه منتقل نشده است.

    وی افزود: اولین قدم این است که حساب های این تعاونی ها به موسسه کاسپین وارد شود و بعد موسسه بتواند ایفای تعهد کند.

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: مدلی که بانک مرکزی پیشنهاد کرده بود این است که تک تک تعاونی های ادغامی دارایی ها و بدهی های خود را به هیات مدیره کاسپین اعلام کنند؛ بعد از آن آغاز ایفای تعهدات در این موسسه آغاز شود.

    خبرنگار پرسید: موسسه کاسپین هرچند با وضع محدود ولی در این مدت سپرده های سپرده گذاران را به آنها برمی گرداند ولی در روزهای اخیر بازپرداخت وجوه هم متوقف شده و این موضوع نگرانی شدید سپرده گذاران را به همراه داشته است.

    سیف پاسخ داد: آن وجوه مربوط به یکی از هشت واحدی است که در موسسه کاسپین ادغام شده و حساب هایش انتقال یافته است و مابقی تعاونی ها باید حساب های خود را منتقل کنند.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه طبیعتاً حق مردم است که درباره پول های خود در موسسه کاسپین پیگیری کنند، تصریح کرد: مردم باید صبور باشند و اجازه دهند که کاسپین تمام وجوه را تحویل بگیرد و نسبت به بازپرداخت تعهداتش اقدام کند.

    رئیس کل بانک مرکزی در ادامه درباره ابلاغ و اجرای بخشودگی جرایم وام های زیر 100 میلیون  تومان گفت: این طرح هفته قبل در دولت تصویب شد و هنوز به بانک ها ابلاغ نشده است؛ بانک مرکزی درحال تصویب آئین نامه مربوطه و ابلاغ به بانک هاست.ظرف هفته آینده احتمالا ابلاغ می شود.

    وی درباره ساماندهی صرافی ها و کارگزاری ها هم گفت: این کار در شرف انجام است و ما به زودی آن بخش از امور صرافی ها که می تواند در نظام بانکی انجام شود را به بانک ها منتقل می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی