عصر بازار

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن:

راهکارهای رونق بخش مسکن از طریق بورس

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با بیان این که مذاکرات متعددی با گروه های مختلف پس از تحریم انجام شده است، گفت: از برنامه هایی که در بخش مسکن پیگیری می شود، ایجاد صندوق بین المللی تامین مالی مسکن است.

راهکارهای رونق بخش مسکن از طریق بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محسن فاضلیان درباره ورود این صندوق به بورس نیز افزود: هنوز در ابتدای راه هستیم و درباره جزییات آن تصمیم گیری نهایی نشده است.

    وی همچنین از تدوین برنامه 11 گانه در بخش مسکن خبر داد و گفت: ظرفیت استفاده از تجربه های خارجی در بخش فناوری های ساخت و تامین مالی مسکن وجود دارد.

    فاضلیان افزود: تجربه های ساخت مسکن در دنیا با ما مختلف است، بر این اساس با شرکت های مختلف اروپایی و آسیایی مذاکراتی را برای انتقال این تجربه ها انجام داده ایم.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با بیان این که به طور مشخص به دنبال استفاده از تجربه شرکت های آلمانی هستیم، ادامه داد: آلمان از کشورهای پیشتاز در استفاده از صندوق های وام و پس انداز در بخش مسکن است.

    « آلمانی ها در ایالت های مختلف از طریق راه اندازی صندوق های وام و پس انداز، عمده مشکلات تامین مالی مسکن را برطرف کرده اند.»

    فاضلیان گفت: همانگونه که در بسیاری از کشورها 80 درصد قیمت مسکن، وام داده می شود باید در ایران نیز به جایی برسیم که 80 درصد مبلغ خانه را وام بدهند.

    بر اساس این گزارش، برای رونق بخشی به صنعت مسکن و تامین مالی این بخش، ابزارهای مالی مختلف در بازار سرمایه معرفی شده که از جمله آنها تامین مالی از طریق منابع بین المللی و داخلی است.

    کارشناسان، از دلایل ایجاد رکود در بخش مسکن را کمبود منابع مالی و نقدینگی می دانند، بر این اساس، سازوکارهایی برای تامین مالی این بخش از طریق بورس در حال انجام است.

    چندی پیش نیز با هدف تامین مالی بخش مسکن، پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری- به عنوان دومین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان- در بورس آغاز شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی