عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد؛

نقش پلیس آگاهی در حل معضلات مالیاتی

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: جلب همکاری پلیس آگاهی و بخش های مختلف پلیس تخصصی می تواند به حل معضلات فراروی نظام مالیاتی کمک کند.

نقش پلیس آگاهی در حل معضلات مالیاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید کامل تقوی نژاد در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی کشور ضمن قدردانی از همکاری های بسیار خوب نیروی انتظامی اظهار داشت: مالیات از موضوعات بسیار مهمی است که در سیاست گذاری اقتصادی و نیز تحقق توسعه اقتصادی کشور سهم بسیار مهمی دارد.

    وی افزود: در سال های اخیر به ویژه با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ، بحث کاهش درآمد نفتی و نیز وابستگی بیشتر دولت به مالیات که از آن به عنوان درآمد پاک نام برده می شود مورد توجه قرار گرفته است؛ درآمدهای نفتی درآمدهای ناپایدار است و دولت ها نمی توانند به آن تکیه کنند از این رو بایستی پایه اقتصادی کشور بر توانمندی های اقتصادی متکی شود. 

    تقوی نژاد ادامه داد: طی سال های گذشته که اقتصاد کشور با تورم و رکود مواجه بود، سیاست های دولت در راستای مقابله با تورم، موفقیت آمیز بود.

    وی از فرار مالیاتی به عنوان یک پدیده شوم نظام اقتصادی جوامع و یک عمل غیرقانونی نام برد و گفت: این فرار مختص کشور ما نیست و همه کشورهای دنیا با آن درگیر هستند. باید در شفافیت مبادلات اقتصادی تلاش بیشتری کنیم تا شاهد فرار مالیاتی کمتری باشیم.

    تقوی نژاد سوء استفاده از گستره معافیت های مالی را از عوامل زمینه ساز فرار مالیاتی نام برد و گفت: در راستای مقابله با فرار مالیاتی باید ضمانت های اجرایی وجود داشته باشد اما  ضعف قوانین موجب شده افراد به این پدیده شوم روی آورند که خوشبختانه با تعامل خوب دستگاه های قضائی، امنیتی و اقتصادی اقدامات خوبی در راستای مقابله با این پدیده انجام شده است.

    وی، شعار اول نظام مالیاتی را اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی از شهروندان اعتماد کافی به مجریان مالی و اقتصادی کشور ندارند و همین امر موجب شده تا مالیات خود را داوطلبانه پرداخت نکنند؛ لذا در این راستا بخشنامه ها و دستورالعمل هایی در راستای اعتمادسازی مردم به بخش های مربوطه ارائه دادیم.  

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مردم بایستی به عادلانه بودن نظام اقتصادی کشور پی ببرند ، مبارزه جدی و قاطع با فساد را یکی از زمینه های اعتمادسازی مردم نام برد و افزود: آحاد جامعه باید مطمئن شوند که پول های خود را بابت مالیات به خزانه دولت واریز می کنند و این پول ها در مصارف صحیح مورد استفاده قرار می گیرد.

    وی به فرهنگ پرداخت مالیات در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه نتوانستیم آحاد جامعه را به پرداخت مالیات ترغیب کنیم، لذا همه ارگان ها و نهادهای مسئول بایستی در این رابطه گام بردارند و اهمیت نقش مالیات را در اقتصاد مقاومتی تبیین و تشریح کنند.

    تقوی نژاد به طرح جامع مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف افزایش درآمدهای مالیاتی، رضایت مندی شهروندان، کاهش هزینه های اجرایی و ... در دستور کار قرار گرفت. 

    حل معضلات فراروی نظام مالیاتی با تعامل همکاری پلیس آگاهی ناجا

    تقوی نژاد با بیان اینکه نظام مالیاتی فقط متعلق به سازمان امور مالیاتی کشور نیست بلکه متعلق به تمام کشور است به همکاری های خوب پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: جلب  همکاری این پلیس و بخش های مختلف آن می تواند به حل معضلات فراروی نظام مالیاتی کمک کند؛ برخوردهای امنیتی و قضائی که در این راستا انجام شده بسیار به نظام مالیاتی کشور کمک کرده است.

    وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم زمینه بروز تخلفات و فساد در جامعه برچیده شود و پلیس آگاهی اقدامات خوبی در این رابطه انجام داده و کمک های بسیاری به نظام مالیاتی کشور کرده است.

    تقوی نژاد به برخورد با 1500 شرکت صوری که در کشور فعالیت اقتصادی داشتند اشاره کرد و گفت: شرکت های مزبور با سوء استفاده از موضوع مالیات اقدام به صدور فاکتورهای صوری می کردند؛ این شرکت ها در عمل وجود نداشته اما برای بعضی از افراد و شرکت ها فاکتور صادر کرده و از این طریق هزینه قابل قبول مالیاتی و یا اعتبار مالیاتی ایجاد می کردند.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تکمیل پایگاه اطلاعات اقتصادی کشور گفت: تاکنون 800 میلیون رکورد اطلاعات در این پایگاه به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو