عصر بازار

همایش ۱۰۰ شرکت برتر (۳۴)

بانک مهر اقتصاد در جایگاه سومِ بانک های خصوصی کشور قرار گرفت

عصر اعتبار- در نوزدهمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران که با حضور ۵۰۰ شرکت برتر و بزرگ کشور توسط سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، بانک مهر اقتصاد بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۳۹۴ با شش رتبه ارتقاء نسبت به سال گذشته در جایگاه سیزدهم صد شرکت برتر ایران قرار گرفت.

بانک مهر اقتصاد در جایگاه سومِ بانک های خصوصی کشور قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این بانک که از سال 1387 وارد فهرست 100 شرکت برتر جمهوری اسلامی ایران شده است در سال 1394 موفق شد در میان بانک های غیر دولتی حاضر در این فهرست، جایگاه سوم را پس از بانک های پارسیان و پاسارگاد از آنِ خود کند.

    بانک مهر اقتصاد در طی نه سال گذشته 79 رتبه صعود داشته است و در آخرین رتبه بندی خود توانست جایگاه سیزدهم جدول 100 شرکت برتر را به خود اختصاص دهد و در شاخص بیشترین دارایی ها با کسب رتبه پنجم بانک های خصوصی و پنجم در میان بانک های دولتی و خصوصی در بین ده شرکت برتر ایران به لحاظ بیشترین دارایی قرار گرفت.

    بر اساس گزارش مرکز رتبه بندی شرکت های برتر ایران (سازمان مدیریت صنعتی) 15 شرکت اول سال 1395 حدود 50 درصد فروشِ صد شرکت برتر کشور را به خود اختصاص داده اند.

    گفتنی است با وجود حضور 21 بانک و موسسه اعتباری در بین 100 شرکت برتر ایران، بانک مهر اقتصاد موفق به کسب رتبه ششم در بین بانک های دولتی و خصوصی و موسسات اعتباری حاضر در این فهرست شد و توانست بانک های قوامین، رفاه کارگران، آینده، کشاورزی، انصار، سامان، شهر، اقتصاد نوین، دی، سینا، موسسه اعتباری کوثر، صنعت و معدن، گردشگری، کارآفرین و موسسه اعتباری ملل (عسکریه) را پشت سر بگذارد.

    گفتنی است در گزینش 100 شرکت برتر ایران، معیار "فروش" مبنای انتخاب قرار دارد که پس از گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس شاخص « میزان فروش / درآمد» بر پایه شاخص‌های دیگری چون اندازه و رشد شرکت، سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، دارایی ها، بدهی و بازار نیز مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند که بانک مهر اقتصاد موفق شد رتبه سیزدهم این فهرست را به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو