عصر بازار

طیب نیا:

تراز تجاری کشور مثبت شده است

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد، گفت: صادرات کشور رشد بالای ۳۰ درصد را دارد و تراز تجاری کشور مثبت شده است که در کل سالهای انقلاب چنین وضعیتی را از لحاظ رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم نداشتیم.

تراز تجاری کشور مثبت شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی طیب نیا در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در طول سه سال و نیم گذشته با تلاشهای و همدلی مردم و سیاست ها وبرنامه ریزی های دولت توانستیم شرایط اقتصادی کشور را سامان دهیم و رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی را در سال 91 به رشد اقتصادی 7.4 درصد مثبت برسانیم.

    وی ادامه داد: در بهای سال جاری 745  هزار شغل به میزان اشتغال افزوده شد که در شش ماهه سال جاری از این میزان 655 هزار شغل بطور خالص به اشتغال کشور افزود که در این شرایط یک رکورد به حساب می اید .

    وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: صادرات کشور رشد بالای 30 درصد را دارد و تراز تجاری کشور مثبت شده است که در کل سالهای انقلاب کشور چنین وضعیتی را از لحاظ رشد اقتصادی ، کاهش نرخ تورم و رسیدن به تک رقمی نداشته است .

    طیب نیا افزود: توفیقاتی که حاصل شده نتیجه یکپارچگی و همدلی بوجود آمده است که در راستای خدمت رسانی به مردم قرار دارد و من نیز از این موضوع مستثنی نیستم.

    وی از یکی از روزنامه ها نیز گله کرد و گفت : در حاشیه یک مراسم صحبتی صورت گرفت که توسط این روزنامه تحریف شد و از طرف دیگر این موضوعات سبب فشارهایی به دولت می شود که اجازه نمی دهد کارهای خود را انجام دهد از طرفی از صدا وسیما نیز گلمندم که این خبر را به خبر اصلی خود تبدیل کرد .

    وزیر اقتصاد در خصوص پیش بینی رشد اقتصادی برای سال اینده نیز گفت: برای سال 95 در خصوص رشد اقتصادی پنج درصدی آنچه گفته شد پیش بینی نبود بلکه هدفگذاری بود که انجام شد وبه رغم گسترده ترین تحریم ها و شدیدترین تکانه های نفتی به اهداف خود رسیدیم .

    طیب نیا افزود: این اقدام نشان می دهد که می توانیم به هدف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه یعنی دست یابی به رشد هشت درصد برسیم و این کار آمدی در نظام وجود دارد .

    وی اضافه کرد: در اجلاس بانک جهانی همه حاضران اقرار کردند که موفق ترین کشور در برابر تکانه های نفتی و کاهش قیمت نفت جمهوری اسلامی ایران بود که کمترین آسیب را متحمل شد.در حالی که تحریم ها ادامه داشت و آثار آن تاکنون نیز مشهود است .

    وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: اگر در سایه همدلی حرکت کنیم وبه سیاست های اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم ومنافع ملی را در راس امور قرار دهیم به هدف پیش بینی شده خواهیم رسید.

    طیب نیا از رسانه ها خواست تا درگیر منازعات سیاسی و انتخاباتی نشوند و بهبود زندگی و معیشت مردم و مسایل نظام ومنافع ملی  را برتر از همه موضوعات بدانند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو