عصر بازار

ربیعی اعلام کرد

ورود بیش از یک میلیون نفر به بازار کار در نیمه نخست سال

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ورود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به بازار کار در شش ماهه نخست سال خبر داد و گفت: علائم ایجاد ٦٢٨ هزار شغل نشانگر آن است که دولت یازدهم در اشتغالزایی سیاست درست و موفقی داشته است.

ورود بیش از یک میلیون نفر به بازار کار در نیمه نخست سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی ربیعی امروز (چهارشنبه) در همایش رشد فراگیر، چالش ها و راهکارها که در مجموعه تلاش برگزار شد، اظهار کرد: رشد فراگیر اقتصادی مهمترین استراتژی دولت یازدهم است که همه اقشار جامعه به ویژه محرومان را در بر می گیرد.

    وی با اشاره به افزایش دو درصدی  مشارکت اقتصادی در تابستان امسال گفت: این افزایش به معنای افزایش امید در جامعه است.

    وزیر کار ادامه داد: دولت تدبیر و امید وارث دورانی نیروی کار انباشته از سالهای قبل است و امروز با هجوم جمعیت دانش آموختگان روبروست.

    به گفته ربیعی، ذائقه کارجویان به دلیل تحصیل تغییر کرده است در حالی که واقعیت مشاغل هم در بازار کار تغییر کرده و فاصله میان عرضه و تقاضا ایجاد شده است.

    ربیعی در عین حال با بیان اینکه امروز دیگر کارهایی نظیر جاده سازی یا ساخت ساختمان های بزرگ اشتغال ایجاد نمی کند، خاطرنشان کرد: زمانی تصور می شد که خصوصی سازی راهکار توسعه اقتصاد ایران است اما همه اینها منجر به توسعه نشد چون با هزاران میلیارد دلار نفتی و میلیون‌ها نیروی انسانی به جایگاهی رسیدیم که امروز هستیم.

    وزیر کار با بیان اینکه رشد باید به کاهش فقر بیانجامد و با وقوع آن فاصله طبقاتی تنزل یابد، افزود: نتایج نشان می دهند که مواهب و ثروتها به شکل عادلانه توزیع نشده اند و سیاستهای صدقه ای رفاهی در جهت مبارزه با فقر نبود.

    او به اتکای اقتصاد ایران به نفت اشاره و تصریح کرد: در چنین جامعه ای اشتغال بسیار پایین است و به توزیع نابرابر دامن می زند.

    به اعتقاد ربیعی، پاشیدن پول هیچ جا دردی دوا نمی کند و تنها موجب فساد می شود بنابر این باید به سمت استراتژی رشد حرکت کرد و رشد متکی بر مزیت نیروی انسانی و توانمندسازی انسانها را دنبال کرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی