عصر بازار

جرائم بیمه‌ای واحدهای تجاری پلاسکو بخشیده می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ از ۶۵ پرونده کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی ساختمان پلاسکو خبر داد و در عین حال توضیحاتی را درباره بدهی‌های بیمه‌ای واحدهای تجاری پلاسکو و مستمری شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو ارائه داد.

جرائم بیمه‌ای واحدهای تجاری پلاسکو بخشیده می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ناهید حیدری درباره جزئیات پرداخت بیمه بیکاری به کارگران ساختمان پلاسکو گفت: از ساعت آغازین این حادثه ستاد بخرانی در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد و توافقاتی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صورت گرفت و قرار شد خدماتی را به بیمه‌شدگان این مجموعه ارائه دهیم.

    وی افزود: بر همین اساس از صبح شنبه، تعداد زیادی از بیمه شدگان به شعبه 26 تامین اجتماعی مراجعه کردند و همانطور که در رسانه‌ها اعلام شد بدون تشریفات اداری، شرایطی مهیا  شد تا این افراد در حداقل زمان خدمت را دریافت کنند.

    بر همین اساس در روز شنبه 65 پرونده را برقرار کرده و به اتمام رساندیم و تا این لحظه هم 500 پرونده برقرار شده و حکم‌های آن‌ها آماده شده است. در عین حال 400 مورد دیگر نیز در دست بررسی است که ظرف دو روز آینده به نتیجه می‌رسند.

    حیدری ادامه داد: همچنین تا کنون 900 نفر به تامین اجتماعی مراجعه کردند که البته عده‌ای از آن‌ها بیمه اختیاری بودند و بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت اما از آنجایی که این افراد در ساختمان پلاسکو شاغل بودند طبق نظر هیات وزیران، بیمه بیکاری به آن‌ها هم تعلق گرفت و تا چهار ماه هم می‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ درباره پرداخت حقوق دی‌ماه به این افراد گفت: مبدا پرداخت حقوق بیکاری تاریخ وقوع بیکاری است و از انجایی که این حادثه در 30 دی‌ماه اتفاق افتاد، بنابراین بیمه بیکاری هم از همان تاریخ برقرار می‌شود و بعد از گذشت زمان لازم پرداخت می‌شود.

    حیدری درباره بدهی‌های بیمه‌ای واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو گفت: از 560 واحد تجاری این ساختمان، 288 واحد در سازمان تامین اجتماعی کد تشکیل داده بودند و کارگرانشان را بیمه کرده بودند. بر این اساس میزان بدهی این واحدها حدود 500 میلیون تومان است که طبق مصوبه هیات وزیران جرائم آن‌ها بخشوده می‌شود و اصل حق بیمه نیز به مدت 5 سال قسط‌ بندی می‌شود.

    وی همچنین گفت: بازماندگان شهدای آتش‌نشان نیز می‌تواند به شعبه دو تامین اجتماعی غرب مراجعه کنند و خدمات بیمه‌ای مستمری بازماندگان برایشان برقرار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی