عصر بازار

رئیس کمیته امداد خبر داد

بهره‌مندی از ۲۷ میلیارد تومان منابع بانکی جهت پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال ۲۷ میلیار تومان از منابع بانکی و دولتی جهت پرداخت وام اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده که تاکنون ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

بهره‌مندی از ۲۷ میلیارد تومان منابع بانکی جهت پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پرویز فتاح در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: اصلی ترین کار ما در کمیته امداد، بحث اشتغال،خود کفایی و خواتکایی مدد جویان است، که این مسئله مورد تاکید دولت نیز است.

    وی با اشاره به اینکه کمتر از یک درصد از معوقات بانکی مربوط به وام اشتغال افراد تحت پوشش این کمیته است، افزود: این امر باعث می شود که بانک ها خودشان برای وام دادن به این افراد اشتیاق داشته باشند.

    فتاح عنوان کرد: اینکه افراد تحت پوشش را اضافه کنیم هنر نیست، هنر این است که افراد را با اشتغال و غیره از تحت پوشش کمیته امداد خارج کنیم. کمیته امداد جای ماندن خانواده ها نیست بلکه یک اورژانس اجتماعی است که خانواده ها را سرو سامان داده و از وضعیت قبلی نجات می دهد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: اصلی ترین و پر هزینه ترین مشکل افراد تحت پوشش، مسئله مسکن است و تا این مسئله حل نشود، نمی توان افراد تحت پوشش را سامان داد.

    فتاح از استاندار گلستان خواست، واحدهای مسکن مهر در استان که فاقد متقاضی هستند را در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

    در ادامه استاندار گلستان اظهار کرد: ما باید موضوع توانمند سازی ماندگار را نسبت به افراد تحت پوشش کمیته امداد در نظر بگیریم. اشتغال پایدار اصلی ترین راه توانمند سازی افراد تحت پوشش است.

    دکتر حسن صادقلو با اشاره به اینکه اکثر افراد تحت پوشش کمیته امداد روستاییان هستند، عنوان کرد: 49 درصد از جمعیت استان گلستان جمعیت روستایی است. البته ما احتمال می دهیم در آمار سال 95 این مقدار به 47 درصد برسد.

    وی با بیان اینکه مدل توسعه در روستا تنها از طریق درآمد پایدار امکان پذیر است، گفت: باید در استان دانش بومی روستایی را با فناوری روز جهت داد و بنگاه اقتصادی را در روستاها تشکیل داد.

    استاندار گلستان یاد آور شد: استان گلستان با توجه به نوپا بودنش، در بحث منابع و تسهیلات بانکی با مشکل مواجه است.

    وجود یک میلیون حامی در طرح تکفل ایتام

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در طرح تکفل ایتام در کشور یک میلیون حامی وجود دارد ،اظهار کرد: به ازای هر یتیم تحت پوشش در این طرح، 5 حامی وجود دارد.

    به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان نیز افزایش اعتماد مردم به کمیته امداد را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کمک های مردم به صندوق های کمیته امداد نشان دهنده اعتماد آنها به فعالیت های این کمیته است. البته حد این مقدار می تواند بالاتر هم باشد.

    وی با اشاره به اینکه ضعف در معرفی و شناساندن برخی از فعالیت های کمیته امداد خوشایند نیست، افزود: هدف ما حل مشکلات نیازمندان به احسن وجه و در سریع ترین زمان ممکن است.

    فتاح با بیان اینکه تلاش ما این است که افراد تحت پوشش کمیته امداد به سمت درآمدزایی بروند، اظهار کرد: با همکاری دولت سال گذشته به 120 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد وام اشتغال اعطا شد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه تحصیل فرزندان تحت پوشش کمیته امداد جزو اولویت‌های ماست، تصریح کرد: در حال حاضر 330 هزار دانش آموز و 72 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

    وی با اشاره به پایین بودن آمار طلاق در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: علت این امر را می توان به این دلیل دانست که ازدواج در بین این افراد بر اساس مادیات نیست.

    فتاح در ادامه به طرح تکفل ایتام اشاره کرد و گفت: این طرح در کشور ریشه پیدا کرده، به طوری که در حال حاضر یک میلیون حامی برای 200 هزار یتیم تحت پوشش در این طرح وجود دارد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از دلایل رغبت مردم به طرح تکفل ایتام را اعتماد آنها به این طرح عنوان و افزود: هر یتیم به طور متوسط 120 هزار تومان در ماه دریافت می کند. همچنین تمام افراد تحت پوشش این طرح بیمه درمانی(تکمیلی) شدند.

    در ادامه نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر لزوم خودکفایی افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: طی سال گذشته در استان گلستان 6500 نفر تحت پوشش کمیته امداد خود کفا شدند و امسال نیز 1600خانوار دیگر توانستند خود کفا شوند.

    آیت الله سید کاظم نورمفیدی اظهار کرد: در گذشته روستاییان محصولات مورد نیازشان را خودشان تولید می کردند اما امروز شاهدیم که دست روستاییان به سمت شهرها دراز شده و این امر نامبارکی است.

    وی با بیان اینکه سیاست کلی کمیته امداد باید کاهش نیازمندان باشد، عنوان کرد: اعتماد مردم به این کمیته یک سرمایه با اهمیت است و باید این سرمایه حفظ شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی