عصر بازار

واعظی عنوان کرد

امسال ۲۴۸ بانک با ایران روابط ارزی برقرار کردند

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال و به دنبال توافق برجام، تعداد بانک‌های خارجی که با ایران اسلامی روابط ارزی برقرار کردند ۲۴۸ بانک است و در این مدت حدود ۶۵۰ روابط کارگزاری بین بانک‌های ایران انجام شده است.

امسال ۲۴۸ بانک با ایران روابط ارزی برقرار کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود واعظی در این دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه از برنامه‌های مهم دولت توجه بیشتر به روستاها و مناطق مرزی در حوزه ارتباطات است، گفت: توجه بیشتر به روستاها و مناطق مرزی و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی استان ایلام از برنامه‌های دولت است که با وجود مشکلات در این حوزه گام‌های خوبی برداشته شده است.

    واعظی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دولت یازدهم پیش‌بینی می‌شود تا شهریور سال آینده وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان ایلام به حد مطلوب برسد. البته یکی از سیاست‌ها ما توجه و عنایت بیشتر به استان‌های مرزی و حاشیه کشور است.

    وی افزود: اگر به وضعیت اقتصادی استان‌های مرزی توسعه نیافته توجه نشود شکاف طبقاتی و اقتصادی بیشتر می‌شود، البته دولت یازدهم بدلیل تحریم‌ها با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است اما در چند ماه گذشته تا حدودی مشکلات کمتر، صادرات بیشتر و شاخص‌های اقتصادی نیز بهبود یافته است.

    واعظی یادآور شد: همه تلاش دولت در سال گذشته کاهش تورم و رسیدن به نرخ تک رقمی تورم بود، البته باید در نظر داشت اگر تنها تورم را مهار کنیم اما رونق اقتصادی در کشور نباشد مشکلات رفع نمی‌شوند. به همین دلیل بعد از برداشتن تحریم‌ها با تلاش مضاعف شاخص‌ها در بخش کشاورزی، صنعت و صادرات رشد مثبت داشته است.

    وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های دولت مشکل اشتغال است و تلاش زیادی در جهت مهار بیکاری انباشته شده در کشور می‌شود و با توجه به این مشکلات سال گذشته 712 هزار شغل خالص ایجاد شد که اگر این رقم را به سالی یک میلیون شغل افزایش دهیم تا چند سال آینده بیکاری در کشور مهار می‌شود.

    وی افزود: موضوع مهم دیگر مقوله معیشت مردم به خصوص قشر پایین جامعه است که دولت هدف‌گذاری کرده برای ارتقا و بهبود معیشت مردم و امیدواریم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

    به گفته واعظی، بالاترین میزان صادرات نفت پس از انقلاب اسلامی تاکنون با حدود دو میلیون و 950 هزار بشکه ماه گذشته و در این دولت انجام شد در شرایطی که اکنون هیچ محدودیتی برای انتقال منابع ارزی حاصل از فروش نفت به داخل کشور هم نداریم.

    وی سپس به سفر نخست خود در سال گذشته به این استان اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت زیرساخت‌های ارتباطات این استان خیلی ضعیف است. البته در دو - سه سال اخیر اقدام‌های مناسبی برای توسعه این حوزه انجام شده اما باز هم نیاز به توجه بیشتر دارد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه امروز ما به مقوله ارتباطات اقتصادی است و این به معنای آن نیست که مردم تنها از تلفن، اینترنت یا موبایل استفاده کنند بلکه رویکرد ما اینکه از زیرساخت‌ها آی سی تی به عنوان فضای توسعه‌ کسب و کار و ایجاد اشتغال هم استفاده شود.

    وی تاکید کرد: در این زمینه باید بتوانیم بخش‌های گوناگون مانند کشاورزی، صنعت و بازرگانی و همه حوزه‌های اقتصادی را توسعه دهیم.

    واعظی با بیان اینکه شبکه انتقال استان و هر آنچه از گذشته بوده در این دولت 2.5 برابری شده است، افزود: پهنای باند اینترنت این استان حدود 18 برابر رشد داشته و تعداد شهرهایی که امروز اینترنت پرسرعت نسل سه و چهار آنها به بهره‌برداری می‌رسد نیز به 14 شهر خواهد رسید.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: برای 240 روستای استان ایلام هم زمینه ارتباط اینترنتی فراهم کردیم که در این سفر این طرح‌ها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

    حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نیز در این دیدار، اظهار کرد: در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به تبدیل شدن استان ایلام به شاهراه عتبات و همایش اربعین باید بستر مناسبی برای بهره بردن از امکانات ارتباطی ایجاد شود.

    وی افزود: با وجود مشکلات و اقدام‌های فراوانی که دشمنان کینه توز علیه کشور و نظام اسلامی انجام می‌دهند این مسائل و چالش‌ها هیچ تاثیری بر روحیه خدمت‎گذاری مسئولان و علاقه‌مندی مردم به نظام نداشته است.

    لطفی با اشاره به خرابی‌های جنگ و رشادت مردم مرزدار استان ایلام در دفاع از کیان کشور و نظام اسلامی تاکید کرد: باید یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی را گرامی بداریم که همه خسارت‌ها و آسیب‌های جنگ را در این استان به بهترین شکل جبران و استان را متحول کردند.

    نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام یادآور شد: گام‌های بلندی برای محرومیت‌زدایی این استان پس از پیروزی انقلاب به ویژه پس از پایان جنگ در دوران بازسازی برداشته شد که این روند در دولت‌های بعدی ادامه یافت و امروز هم شاهد خدمات ارزنده دولت یازدهم به مردم این استان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو