عصر بازار

بدهی مالیاتی کسبه پلاسکو بخشیده شد

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور روز پنجشنبه از بخشودگی بدهی مالیاتی کسبه این مجتمع تجاری تا پایان دوره عملکرد سال ۱۳۹۴ خبر داد.

بدهی مالیاتی کسبه پلاسکو بخشیده شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کامل تقوی ‌نژاد با ابراز تاسف از بروز سانحه ناگوار آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو و تسلیت به خانواده های جان باختگان گفت: همه ما مدیون دلاوری های جان برکفان آتش نشانی هستیم و باید خدمات آنان را ارج نهیم.
    وی این ضایعه دردناک را جبران ناپذیر دانست و گفت: این حادثه در ایام منتهی به پایان سال، ضرر مالی بسیاری برای کسبه آن در پی داشته است و سازمان امور مالیاتی ترتیبات قانونی برای جبران بخشی از این خسارات را پیش ‌بینی کرد.
    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: به استناد ماده 165 قانون مالیات‌ های مستقیم و آیین ‌نامه اجرایی آن، بنا به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و مصوبه هیات دولت در تاریخ 6بهمن ماه، همه بدهی ‌های مالیاتی مربوط به واحدهای کسبه‌ ای که در آتش ‌سوزی ساختمان پلاسکو اموال آنها از بین رفته است، تا پایان عملکرد سال 1394 بخشوده می شود.
    ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت هشت صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد و پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فرو ریخت.
    در مجموع یک هزار و ٢۰۰ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که بر اساس آمارها 560 واحد، فعال بود. گفته می شود 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده است و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
    بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
    در این ساختمان که سال 1341 احداث شده بود، 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو