عصر بازار

رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش یافت

عصر اعتبار- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز پنجشنبه منتشر شد حاکی از رشد ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی است که نسبت به سال قبل از آن ۰.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، میزان تولید ناخالص داخلی انگلیس در سال 2015 میلادی، 2.2 درصد اعلام‌ شده بود.

    آمار منتشرشده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس همچنین مؤید آن است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه آخر سال گذشته 2016 میلادی 0.6 درصد بوده است.

    افزایش نرخ مصرف در انگلیس و راندمان خوب بخش‌های خدماتی در سه‌ ماهه یاد شده؛ از جمله عللی است که سبب تقویت رشد اقتصادی این کشور در این دوره زمانی و پیش از برآوردهای صورت گرفته، شده است.

    منابع اقتصادی رشد اقتصادی 0.5 درصدی برای سه‌ ماهه چهارم سال 2016 میلادی پیش‌بینی کرده بودند.

    اگرچه بر اساس آمار یاد شده، رشد بخش‌های تولیدی انگلیس در سال گذشته میلادی تنها 0.3 درصد و بخش‌های ساختمان‌سازی 1.4 درصد بوده است.

    به گفته تحلیل گران، رشد اقتصادی 2 درصدی انگلیس به‌رغم همه‌پرسی 23 ژوئن، مؤید آن است که نتایج منفی شدید پیش بینی شده ناشی از رأی بریتانیایی ها برای خروج از اتحادیه اروپا در جریان این ‌همه پرسی، چندان تحقق ‌نیافته است.

    'فیلیپ هاموند'وزیر دارایی انگلیس نیز ضمن استقبال از آمار یاد شده به خبرنگاران گفت: این آمار نشانگر ساختار اقتصادی و انعطاف‌پذیری کشورش است هر چند مواجه با عدم قطعیت ناشی از برگزیت شده است.

    وی عنوان کرد:' اگر چه ممکن است یک عدم قطعیت‌هایی در برابر انگلیس درست در آستانه پی ریزی روابط جدید با اروپا به دلیل برگزیت قرار گرفته باشد اما ما به دنبال به دست آوردن فرصت‌ها و ایجاد یک اقتصاد رقابتی هستیم.'

    در نوامبر گذشته بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2017 میلادی، به 1.4 درصد کاهش‌یافته و نرخ تورم آن به 2.7 درصد خواهد رسید.

    بانک مرکزی انگلیس قرار است هفته آینده گزارش جدیدش را در مورد پیش‌بینی‌اش در مورد اقتصاد این کشور خصوصاً وضعیت تورمی‌اش منتشر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی