عصر بازار

کشف ۱۲۵ کیلوگرم مصنوعات طلای قاچاق

عصر اعتبار- سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سه باند قاچاق سازمان‌یافته طلا در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و کردستان با اقدام های اطلاعاتی-عملیاتی سربازان گمنام امام(عج) شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

کشف ۱۲۵ کیلوگرم مصنوعات طلای قاچاق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «قاسم خورشیدی» افزود: در این عملیات‌، 125 کیلوگرم طلا به ارزش 150 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
    به گفته این مقام مسئول، عوامل این باندها، انواع طلاجات را از کشور ترکیه با جاسازی در اتوبوس‌ها و نیز از کشور امارات از طریق دریا، با هدف فروش در استان‌های مختلف وارد کشور کردند که با اقدام به‌هنگام سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند.
    خورشیدی بیان داشت: براساس تحقیقات انجام شده در این پرونده در استان آذربایجان غربی، عوامل این باند از اوایل سال گذشته تاکنون بیش از 12 بار در مجموع 254.4 کیلوگرم طلا را به صورت سازمان‌یافته از طریق روش جاسازی در اتوبوس‌های مسافربری وارد کشور کرده‌اند و این‌بار در حال قاچاقِ 41 کیلوگرم طلا دستگیر شدند.
    وی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 500 کارگاه ساخت مصنوعات طلا در استان اصفهان، گفت: به دلیل قاچاق مصنوعات طلا، بیش از نیمی از کارگاه‌ها با تعطیلی یا رکود مواجه اند.
    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تشریح چرایی و چگونگی قاچاق مصنوعات طلا به کشور، ادامه داد: بررسی ‌ها حاکیست به دلیل پایین بودن دستمزد ساخت و بهتر بودن طرح‌ها، انواع طلاجات در کارخانه‌ها و کارگاه‌های ترکیه تولید و پس از حکاکی کد کارگاهی ایران بر روی آنها به داخل کشور قاچاق می‌‌شوند.
    خورشیدی تصریح کرد: مطابق تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت می‌تواند برای خرید و فروش و حمل و نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند، مقرراتی را وضع کند که تخلف از آن در حکم قاچاق محسوب می‌شود.
    به گزارش ایرنا، شهریورماه گذشته نیز ماموران گمرک بازرگان موفق به کشف یک محموله دو کیلو و480 گرم طلای قاچاق از یک دستگاه اتوبوس شده بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو