عصر بازار

پرداخت کمک اجاره ۲۰۰ هزار تومانی به کم درآمدها

عصر اعتبار- معاون بنیاد مسکن انقلاب از پرداخت کمک اجاره‌ ۲۰۰ هزار تومانی در قالب طرح مسکن اجتماعی به کم‌درآمدها خبر داد و با بیان این‌که قرارداد ۱۰ ساله با سرمایه‌گذاران در مسکن ملکی امضا می‌شود،‌گفت:‌ساخت ۷۰ هزار مسکن در سال جاری به بانک مرکزی بستگی دارد.

پرداخت کمک اجاره ۲۰۰ هزار تومانی به کم درآمدها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پارس نیوز، جواد حق‌شناس با اشاره به ساخت 570 هزار واحد مسکونی در برنامه ششم توسعه در قالب طرح مسکن اجتماعی اظهار کرد: مسکن‌اجتماعی در دو ساختار مسکن استیجاری و پرداخت کمک اجاره و وام قرض‌الحسنه پیش‌بینی و نقشه آن نیز آماده شده است. بر این اساس در بخش مسکن اجتماعی، ساخت واحدهای استیجاری توسط دستگاه‌هایی که خانوارهایی را تحت‌پوشش دارند همچون کمیته امداد امام‌خمینی، سازمان بهزیستی، خیرین مسکن‌ساز انجام می‌شود.
    وی با بیان این‌که نهادهای دیگر نیز می‌توانند مسکن استیجاری بسازند، افزود: مطابق تفاهمنامه‌ای 10 ساله بین سازندگان و بنیاد مسکن، واحدهای مسکونی تحت نظارت بنیاد ساخته شده و به خانوارهای گزینش شده کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی واگذار می‌شود.
    وی با اشاره به این‌که در شهرهای کوچک تا 40میلیون تومان، در شهرهای متوسط 60 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ و کلانشهرها 80 میلیون تومان وام برای ساخت واحدهای مسکن استیجاری پرداخت می‌شود، بیان کرد:  بر اساس برنامه دولت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار مکلف است 60 درصد واحدها را به صورت ملکی به فروش برساند و 40 درصد باقیمانده را در اخختیار خانوارهای کم درآمد قرار دهد.
    مقام مسئول بنیاد با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای پرداخت کمک‌ اجاره 200 و 400 هزار تومانی به خانوارهای کم‌بضاعت،‌اظهار کرد: در مواردی بنیاد مسکن تا مبلغ 7 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه را در اختیار خانوارهای کم‌بضاعت به منظور رهن قرار می‌دهد.
    حق‌شناس  با اشاره به ساخت 70 هزار واحد در سال جاری، افزود: ساخت این واحدها مستلزم مشخص شدن بانک‌های عامل از سوی بانک مرکزی و تعیین و تصویب کمک یارانه توسط سازمان برنامه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی