عصر بازار

یکه زارع خبر داد؛

اعطای وام ۲۰ میلیونی با سود ۱۶درصد

عصر اعتبار- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از جایگزینی ۴۰ هزار تاکسی فرسوده خبر داد و گفت: وام ۲۰ میلیون تومانی با بهره ۱۶ درصدی، برای تاکسی داران در نظر گرفته شده است.

اعطای وام ۲۰ میلیونی با سود ۱۶درصد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، هاشم یکه زارع در مراسم جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی با انسان سالم، ‌ جامعه سالم و محیط زیست سالم محقق می شود؛ این در حالی است که ایران‌خودرو به صورت داوطلبانه در اجرای طرح جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده اعلام آمادگی کرده است.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: برای رفاه حال تاکسی داران 20 میلیون تسهیلات با بهره 16 درصد درنظر گرفته شد که ایران خودرو براساس مسئولیت اجتماعی خود، 6 درصد مابه التفاوت بهره بانکی را برعهده گرفت تا رضایتمندی این قشر زحمتکش را جلب کند.

    وی اجرای طرح جایگزینی را موفق توصیف و ضمن اعلام ثبت نام 63 هزار نفر متقاضی گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 40 هزار تاکسی جایگزین شده است.

    یکه‌زارع کوتاه بودن فرآینده تعویض تاکسی فرسوده را از ویژگی های مهم این طرح عنوان کرد و افزود: قبلا فرآیند تعویض و نوسازی خودرو یک تا دوماه زمان دربر می گرفت اما در این طرح، تاکسی داران همزمان با تحویل تاکسی فرسوده در بازه زمانی یک ساعته می توانند تاکسی جدید خود را تحویل بگیرند که این موضوع موجب رضایتمندی بالای تاکسی‌داران شده است.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تغییر چهره شهرها با تردد تاکسی های نو گفت: در تهران تعداد 10 هزار و 900 متقاضی برای تعویض تاکسی ثبت نام کرده اند که تاکنون حدود 9 هزار و 500 دستگاه تاکسی تحویل داده شده است. اجرای طرح در تهران به زودی به اتمام خواهد رسید.

    وی  افزود: در سایر استان ها نیز تعداد 30 هزار و 500 تاکسی فرسوده جایگزین و نوسازی شده است؛ در این میان، در 315 شهر کشور درحال اجرای طرح هستیم، ‌ در برخی مانند اسفراین، گچسار و دیواندره تحویل تاکسی های نو به اتمام رسیده و در برخی دیگر نیز ادامه دارد.

    یکه زارع بیشترین آمار ثبت نامی را در کلانشهر های تهران، ‌تبریز، مشهد، ‌کرج، شهریار، ‌قم، شیراز، کرمانشاه، اصفهان و قزوین اعلام کرد و گفت: به طور میانگین 5 تا 10 درصد از تعهد ایران خودرو در شهرهای مختلف باقی مانده که درحال انجام آن هستیم.

    گفتنی است، منافع حاصل از کاهش مصرف سوخت در قالب جایگزینی40 هزار تاکسی فرسوده ازآغاز اجرای طرح تا کنون و بر مبنای قیمت های جهانی در حدود 1510 میلیارد ریال بوده است. همچنین کاهش مصرف 28 میلیون لیتر بنزین، 52 میلیون متر مکعب گاز، کاهش ارزبری، افزایش اشتغال، بهبود عملکرد خودروها، ارتقاء ضریب ایمنی خودروها در راستای ارتقا بر اساس استانداردهای اجباری، کاهش 96 هزار تنی آلاینده ها شامل مونوکسید کربن، هیدرو کربن ها و اکسیدهای نیتروژن از محاسن  این طرح ملی به شمار می آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو