عصر بازار

موسسه مالی«یو بی اس» گزارش داد؛

سیاست های ترامپ موجب کاهش ارزش دلار خواهد شد

عصر اعتبار- موسسه مالی «یو بی اس» سوییس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که ارزش دلار آمریکا امسال تحت تاثیر سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ با کاهش روبرو خواهد شد.

سیاست های ترامپ موجب کاهش ارزش دلار خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، موسسه مالی یو بی اس با انتشار گزارشی تاکید کرد: سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ در آمریکا موجب خواهد شد تا ارزش دلار در سال 2017 میلادی با کاهش روبرو شود و این مساله به نفع قیمت کالاهای مختلف به خصوص فلزات گرانبها خواهد بود.

    موسسه مالی یو بی اس افزود: وعده ترامپ برای کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های پروژه های زیرساختی در نهایت منجر به افزایش کسری بودجه و بدهی های آمریکا خواهد شد و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار خواهد بود.

    وین گوردون، مدیر بخش کالا و ارز موسسه مالی یو بی اس تاکید کرد: ترامپ قول داده است تا زیرساخت های اقتصادی آمریکا را بازسازی کند و این در شرایطی است که فدرال رزرو نیز قصد دارد نرخ بهره را 3 بار در سال جاری(2017) افزایش دهد.

    تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اجرای سیاست های ترامپ در نهایت موجب افزایش فشارهای تورمی خواهد شد.

    گوردون گفت: دیدگاه ما نسبت به ارزش دلار در سال 2017 منفی خواهد بود. ما بر این باوریم که ارزش دلار به بالاترین حد خود رسیده است و این روند صعودی پایان یافته است.

    شاخص ارزش دلار از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون 1.7 درصد کاهش داشته است. 

    دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده است که کسری بودجه این کشور امسال مشابه سال گذشته خواهد بود و به 559 میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم معادل 2.9 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

    اجرای سیاست های ترامپ از سوی دیگر موجب افزایش بدهی های آمریکا خواهد شد و این مساله نیز به ضرر ارزش دلار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی