عصر بازار

'پزو' مکزیک در سراشیبی سقوط

عصر اعتبار- به دنبال اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال بیست درصدی گمرکی به کالاهای وارداتی از مکزیک به آمریکا، ارزش پول مکزیک در برابر دلار آمریکا یک درصد دیگر کاهش یافت.

'پزو' مکزیک در سراشیبی سقوط
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با سیاست های تجاری خود، کام مقامات مکزیک را تلخ کرده است. ترامپ که تاکید کرده است مکزیک باید هزینه 14 میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی میان این کشور و آمریکا را بپردازد، در آخرین اظهارات خود در این باره گفته است که اگر مقامات مکزیک از این اقدام سر باز زنند، به همه کالاهای وارداتی از مبدا مکزیک به آمریکا، 20درصد گمرکی اعمال خواهد کرد تا بتواند از این طریق بخشی از هزینه ساخت این دیوار را تامین کند.
    این تهدید ترامپ در حالیست که رئیس جمهوری مکزیک روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که کشورش حتی 'یک پزو' هم برای ساخت دیوار حائل به آمریکا نخواهد داد.
    اظهارات دونالد ترامپ سرعت نزول ارزش پزوی مکزیک در برابر دلار را تشدید کرد و روز شنبه ارزش پول مکزیک در برابر دلار آمریکا یک درصد دیگر کاهش یافت.
    پس از انتخابات ریاست جمهوری تاکنون وبه دلیل انتخاب ترامپ که سیاست‌هایی مخالف با منافع مکزیک داشته است ارزش پزو در برابر دلار 16 درصد کاهش یافته است.
    هم اکنون ارزش واحد پول مکزیک به 21.3 پزو در برابر یک دلار رسیده است.
    به دنبال سیاست های ترامپ، بازار بورس مکزیک نیز در روزها و هفته های گذشته روند نزولی چشمگیری را تجربه کرده است.
    علاوه براین، وعده رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره اخراج 11 میلیون مهاجر بدون مدرک در این کشور، نگرانی هایی را از جمله در میان شهروندان مکزیکی برانگیخته است.
    بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که روابط دیپلماتیک آمریکا و مکزیک احتمالا در دوران ترامپ تحت فشار قرار خواهد گرفت.
    رئیس جمهوری مکزیک پس از پیروزی ترامپ به وی تبریک گفت و اظهار داشت که مذاکرات شان دوستانه، محترمانه و صمیمانه بوده است اما پس از اصرار ترامپ بر تهدیدهای خود علیه مکزیک، رئیس جمهوری این کشور دیدار این هفته خود با ترامپ را لغو کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو