عصر بازار

تاجگردون:

افزایش ۲.۵ برابری حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تصویب شد

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۶ گفت: افزایش ۲.۵ برابری حقوق مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در بودجه سال آینده به تصویب رسید.

افزایش ۲.۵ برابری حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا اظهار داشت: مستمری خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی که تاکنون ماهانه 800 هزار ریال بود از سال آینده 2 میلیون ریال خواهد شد.
    وی گفت: هر چند این میزان نیز برای تامین هزینه های زندگی این خانوارها بسیار اندک است اما تصویب این امر گامی به سوی ارتقای وضعیت معیشتی خانوارهای زیرپوشش نهادهای حمایتی است.
    تاجگردون با اشاره به اینکه افزایش درآمدی افراد تحت حمایت یکی از بندهای تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: افزایش حقوق جامعه هدف نهادهای حمایتی راهکاری برای کاهش اختلاف طبقاتی است.
    یک میلیون و 620 هزار خانواده در حال حاضر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و 450 هزار خانوار نیز مستمری خود را از بهزیستی دریافت می‌کنند.
    هم اکنون 6 درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
    زنان سرپرست خانوار، کودکان یتیم و خانواده‌هایی که سرپرست آنها از کارافتاده است از مهمترین جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی کشور هستند.
    نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزایش سقف معافیت های مالیاتی را از دیگر اولویت های بودجه سال آینده ذکر کرد.
    تاجگردون با اشاره به اینکه خط فقر در کشور 20 میلیون ریالی است، بیان کرد: با توجه به اینکه هم اینک سقف معافیت مالیاتی 15 میلیون ریال است و بسیاری از کارکنان دولت کمتر از این میزان حقوق دریافت می کنند، ابراز داشت: افزایش سقف معافیت های مالیاتی کمک بزرگی به این خانوارهاست.
    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همسان سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر برنامه‌های حمایتی بودجه سال آینده دانست.
    تاجگردون بیان کرد: هم اینک یک میلیون و 500 هزار بازنشسته در کشور کمتر از 20 میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند که این آمار به جز بازنشستگان تأمین اجتماعی است.
    نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کاهش فقر و اختلاف طبقاتی به عنوان نیازهای هر جامعه برای عدالت و آسیب‌های اجتماعی ضروری است، تصریح کرد: حمایت از اقشار کم درآمد مورد توجه مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو