عصر بازار

عضو مجمع تشخیص مصلحت:

یک‌سوم رشد ۸درصدی اقتصاد با افزایش بهره‌وری تأمین شود

عصر اعتبار- رئیس شورای سیاستگذاری جایزه ملی تعالی و پیشرفت ارتقای بهره‌وری را عامل مهمی در دستیابی به رشد ۸درصدی اقتصادی خواند و افزود: یک‌سوم از رشد ۸درصدی باید از طریق افزایش بهره‌وری تأمین شود.

یک‌سوم رشد ۸درصدی اقتصاد با افزایش بهره‌وری تأمین شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مراسم اولین دوره‌ی جایزه ملی تعالی و پیشرفت با حضور مدیران اقتصادی و رؤسای نهادهای اقتصادی- اجتماعی برگزار و به شرکتهای برگزیده، گواهی تعهد به تعالی و تقدیرنامه تعالی اهدا شد.

    در این مراسم که امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، محمدجواد ایروانی رئیس شورای سیاستگذاری جایزه ملی تعالی و پیشرفت در سخنانی با اشاره به جایگاه بهره‌وری در اسناد راهبردی جمهوری اسلامی به‌ویژه در سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، نقش و اهمیت نهادسازی برای تحقق این هدف را مورد تأکید قرار داد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، لازمه دستیابی به رشد اشتغال‌زای 8درصدی را اصلاح و تقویت همه‌جانبه نظام پولی، مالی و تجاری در کشور دانست و گفت: در این مسیر، توجه به موضوع تأمین مالی به‌ویژه تأمین مالی خُرد برای رشد و تقویت فعالیت‌های اقتصادی کوچک در راستای افزایش نقش مردم در اقتصاد و عدالت‌بنیانی، اهمیت فراوانی دارد.

    وی ارتقای بهره‌وری را عامل مهم دیگر در دستیابی به رشد 8درصدی خواند و افزود: یک‌سوم از رشد 8درصدی باید از طریق افزایش بهره‌وری تأمین شود.

    ایروانی، ایجاد نهادهای مردم‌محور و منطبق با ارزشهای اسلامی در زمینه تعالی و رشد بهره‌وری را مهم و زیربنایی دانست و گفت: گروهی از اساتید علم مدیریت و نهادهای اقتصادی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، حرکتی را برای نهادینه‌سازی تعالی و بهره‌وری در شرکتها و مجموعه‌های مختلف آغاز کرده‌اند و این جایزه سرآغاز حرکتی است که در ادامه به‌دنبال آن هستیم بر اساس نقاط بهبود شناسایی‌شده، یک برنامه تعالی سه‌ساله برای مؤسسات حاضر در ارزیابی، طراحی و با کمک دانشگاه، این برنامه را عملیاتی کنیم.


    وی، اجرا و عملیاتی شدن این برنامه را در راستای پیوند صنعت و دانشگاه و هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در این مسیر خواند و با تشکر از دست‌اندرکاران جایزه ملی تعالی و پیشرفت و دانشگاه شهید بهشتی، ابراز امیدواری کرد این‌گونه حرکتها بستر لازم را برای تحقق اهداف سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.


    در این همایش، ابراهیمی جمارانی دبیر جایزه ملی تعالی و پیشرفت نیز با بیان گزارشی از فرآیند اجرای جایزه، برنامه‌های آینده دبیرخانه را در بهبود و تقویت مدلِ ارزیابی با وارد کردن معیارهای اقتصاد مقاومتی تشریح کرد.

    در این مراسم همچنین علی رضائیان چهره ماندگار مدیریت کشور و رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر آمادگی این دانشگاه برای همکاری در طرح مزبور، به تأسیس کلینیک مدیریت در دانشکده مدیریت اشاره کرد و در خصوص رویکرد دانشگاه در هماهنگی با بخش صنعت و کمک به حل مسائل آن، توضیحاتی بیان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی