عصر بازار

در جا زدن ۶ واحدی شاخص کل بورس

عصر اعتبار- معامله‌گران بازار سهام امروز نظاره‌گر معاملاتی کم حجم، اما با تقویت تقاضا و جمع‌آوری سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی هم‌زمان با تداوم بازارگردانی حقوقی‌ها در گروه‌های پیشرو بازار از جمله فولادی‌ها و معدنی‌ها بود.

در جا زدن ۶ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) 10 بهمن‌ماه 95 با کاهش 6 واحدی به رقم 77 هزار و 707 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 34 واحدی عدد 15 هزار و 669 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 34 واحدی عدد 85 هزار و 5 واحد را تجربه کرد. شاخص کل بازار اول نیز در حالی با افزایش 6 واحدی به رقم 54 هزار و 991 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 78 واحدی به عدد 166 هزار و 303 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس)‌ با افزایش 7 واحدی عدد 844 واحد را به نمایش گذاشت.

    براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 29 واحد، فولاد مبارکه با 25 واحد و ارتباطات سیار ایران با 23 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 28 واحد، سایپا با 25 واحد و پتروشیمی خارک با 24 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد، این نماگر به دوش کشیدند.

    به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به بیش از 143 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 753 میلیون و 186 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 899 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌‌های سیمان ارومیه، ایران یاساتایرورابر، سخت‌آژند، بین‌المللی توسعه ساختمان حق تقدم خرید سهام گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، کشت و صنعت آب شیرین، سرمایه‌گذاری جامی، مجتمع معادن مس تکنار، آهن و فولاد ارفع، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان لار سبزوار، بیمه پاسارگاد و حق تقدم خرید سهام آن و گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای مرداد 93 متوقف شدند.

    به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی حقوقی‌ها اختصاص دارد، کمتر از 30 میلیون سهم سرمایه‌‌گذاری سایپا به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در صنایع آذراب اما اندکی بیش از 26 میلیون سهم به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین اندکی بیش از 12.5 میلیون سهم زامیاد به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. در سایپا نیز اندکی بیش از 11 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

    براساس این گزارش امروز بورس تهران، در حالی معاملاتی متعادل و کم‌حجم را به نظاره نشست که گروه خودرویی‌ها به رهبری سایپا شاهد متعادل شدن قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود، هرچند که حجم معاملات چنگی به دل نمی‌زد.

    در گروه رایانه نیز همزمان با انتشار گزارش عملکرد یک ماهه شرکت‌هایی همچون «اپرداز» تک‌سهامی این گروه شاهد رنج شدن قیمت سهام ایران‌ارقام و آپ در کنار معاملات دو طرفه افرانت در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود.

    در گروه پتروشیمی‌ها اگرچه هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری این گروه شاهد افزایش عرضه سهام در مقابل تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی بود، اما در این گروه به رهبری پتروشیمی خارک اغلب تک‌سهم‌های اوره‌ساز گروه پتروشیمی با رنج شدن قیمت سهام در محدوده مثبت کامل قیمت‌ها بودند.

    بازارگردانی متعادل سهام در محدوده صفر تابلو از سوی حقوقی‌ها در حالی پیش می‌رود که هم‌اکنون بازار سهام با ریسک‌های درون زای مختلفی مواجه است.

    موضوع افشای اطلاعات سهامداری به سازمان مالیاتی در کنار دلهره‌ها از بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها و زیان‌ده شدن آنها در حالی است که هم‌اکنون ریسک کاهش درآمدهای عملیاتی شرکت‌های دارویی از محل تنزیل اوراق بهادار بیمه سلامت برای تسویه مطالبات این شرکت‌ها با دولت باعث فشار ریسک‌های جدید بر پیکره بازار سرمایه شده است.

    در این بین نوسانی شدن قیمت رزین در بورس باعث شده، تا شوینده‌ها دوباره مورد توجه معامله‌گران نوسان‌گیر قرار گیرند.

    امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که با جذاب شدن قیمت سهام در الگوهای تکنیکال شاهد متعادل شدن قیمت سهام همسو با حمایت حقوقی‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی در اغلب گروه‌های پیشروی بازار شد.

    بازاری که در سکون و رخوت بازار بی‌عمق کنونی چاره‌ای جز دل‌خوش کردن به تک‌سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو