عصر بازار

همکاری‌ بانک‌های ایتالیایی با بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران

عصر اعتبار- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا به تشریح آخرین وضعیت مبادلات تجاری ایران و ایتالیا پرداخت و همکاری‌ بانک‌های درجه دو و سه ایتالیایی با بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران و همچنین احتمال همکاری و قرارداد با شرکت‌های خودروسازی فیات و ایلیکو خبر داد.

همکاری‌ بانک‌های ایتالیایی با بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد پورفلاح  ‌گفت:‌ آمارها نشان می‌دهد درمیان کشورهای مختلفی که ایران با آن‌ها مبادلات تجاری دارد ایتالیا وضعیت بهتری دارد.  

    وی ادامه داد: البته فعلا نمی‌توان به رکود 10 سال پیش در مبادلات تجاری با ایتالیا یعنی 7.5 میلیارد یورو دست یافت اما امیدواریم که به زودی سطح روابط به 2 میلیارد یورو افزیش بیابد

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا با بیان اینکخ ایتالیا واردات نفت خود از ایران را افزایش داده است عنوان کرد که در میان کشورهای مختلف ایتالیا جزو معدود کشورهایی است که مبادلات تجاری‌مان با آن مثبت است.

    پورفلاح اضافه کرد: پس از برجام موضوع خرید 20 هواپیما از ایتالیا نهایی شده است که یکی از اتفاقات مثبت در مبادلات تجاری میان دو کشوراست. همچنین از سوی دیگر به نظر می‌رسد که فعالان اقتصاید ایتالیایی پیگیری بیشتری برای سرمایه‌گذاری در ایران از خود نشان داده‌اند. 

    وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره قرارداد ایران با شرکت‌های خودروسازی ایتالیایی توضیح داد: در بخش خودرو همکاری با شرکت‌های "فیات" و "اویکو" همچنان مطرح است.  مطمئنا همان طور که به سراغ همکاری با پژو و فولکس واگن رفتیم می‌توانیم به سراغ کار با خودروسازی ایتالیا هم برویم.

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا اضافه کرد: بیشتر تولیدات ایتالیا لاکچری و اسپورت است اما در زمینه خودرو از جمله  فیات، اویکو ولانچیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که اکنون از چند مذاکراتی با آن‌ها در حال انجام است.

    پورفلاح همچنین درباره همکاری‌های بانکی ایران و ایتالیا گفت:‌ بانک‌های ایتالیایی که اکنون از ایتالیا با ایران کارمی‌کنند به غیر از یک بانک، بانک‌های درجه سه هستند که برای ال سی‌های کوچک آمادگی دارند و تعدادی از شرکت‌های کوچک و متوسط ایران می‌توانند از ال سی‌ها استفاده کنند اما طبیعتا برای سرمایه‌گذاری‌های کلان نیاز داریم که ارتباط بانکی ما با بانک‌های درجه یک ایتالیایی برقرار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو