عصر بازار

در پی اعمال مالیات سنگین؛

جنگ تجاری چین و اتحادیه اروپا رسما کلید خورد

عصر اعتبار-اتحادیه اروپا، مالیات های سنگین ضد دامپینگ را بر روی واردات فولاد چین اعمال کرد تا سیاست حمایتی خود را در پیش گیرد.

جنگ تجاری چین و اتحادیه اروپا رسما کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال مالیات های ضد دامپینگ بر روی فولاد چین، این کشور، اتحادیه اروپا را متهم به در پیش گرفتن سیاست های حمایتی کرد.

    این تصمیم اتحادیه اروپا در راستای حمایت از کارخانه های فولاد سازی اروپا اتخاذ شده است.

    در همین حال، کمیسیون اتحادیه اروپا مالیات بین 30.7 درصد تا 64.9 درصد را برای محصولات فولاد چین اعمال کرد که این موضوع، موجب ضرر عرضه محصولات فولاد چین در بازار اتحادیه اروپا برای وارد کنندگان می شود. 

    همچنین وزیر بازرگانی چین در این باره گفت: اقدام اتحادیه اروپا، تقض قوانین تجارت جهانی است و چین، اقدامات لازم را برای دفاع از حقوق عادلانه شرکت های چینی در پیش خواهد گرفت.

    وی در ادامه تصریح کرد: در پیش گرفتن سیاست حمایتی فقط یک اقدامی دیگر در جهت یورش به تجارت بین المللی است و تنها به تجارت جهانی آسیب وارد می کند.

    وزیر بازرگانی چین خاطر نشان کرد: چین خواهان تعاملات خود با اتحادیه اروپا است تا این موضوع را به نحو مطلوبی حل کند. 

    البته کمیسیون اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با رویترز اعلام کرد: محصولات فولاد چینی که مالیات های سنگین بر روی آنها وضع شده، شامل اتصالات لوله و لوله های فولاد ضد زنگ است که در صنایع پتروشیمی، غذایی، کشتی سازی، تولید انرژی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

    بر همین اساس، اتحادیه اروپا سیاست حمایتی خود را در برابر واردات ناعادلانه محصولات فولادی در پیش گرفته که در کل، شامل 39 اقدام ضددامپینگ و ضدسوبسیدی و نیز مالیات سنگین بر روی واردات 17 محصول فولاد چین است. 

    بر پایه این گزارش، چین بعنوان دومین شریک بزرگ تجاری اتحادیه اروپا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی