عصر بازار

نوسانات موقتی نرخ کالاها در بازار ناشی از نوسان نرخ ارز بود

عصر اعتبار- استاندار زنجان گفت: نوسانی که طی ماه های گذشته در نرخ برخی اقلام اساسی همچون گوشت رخ داد، ناشی از نوسان کوتاه مدتی بود که در نرخ ارز ایجاد شد.

نوسانات موقتی نرخ کالاها در بازار ناشی از نوسان نرخ ارز بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار استان زنجان افزود: زنجان در تولید گوشت سفید و قرمز بیش از 1.5 برابر مصرف خود محصول تولید می کند.
    وی یادآورشد: به طور طبیعی در این استان هزینه جابجایی و حمل و نقل احشام پرداخت نمی شود و از همین رو قیمت گوشت قرمز و سفید باید پایین تر از استان های همجوار باشد.
    درویش امیری اظهار کرد: زنجان تولیدکننده این محصول است و نیازی به وارد کردن گوشت سفید و قرمز از دیگر استان ها و خارج از کشور ندارد.
    استاندار زنجان به برپایی نمایشگاه بهاره برای پایان سال و فروش کالاهای اساسی در آن اشاره کرد و گفت: قشر کم درآمد جامعه اغلب مایحتاج شب عید خود را از این نمایشگاه تامین می کنند.
    وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ها فقط به شکل متمرکز در مرکز استان دایر نشود و با دایر کردن نمونه های دیگری از آن در سایر شهرستان سایر نقاط استان هم از آن بهره مند شوند.
    درویش امیری بر لزوم تشدید نظارت ها بر بازار و رصد نرخ ها تاکید کرد و خواستار گسترش این نظارت ها در سطح تمام شهرستان ها شد.
    استاندار زنجان گفت: مهمترین اقلام مورد نیاز مردم در روزهای پایان سال، میوه، آجیل، برنج، گوشت و پوشاک است که نظارت ها بر روی این اقلام باید شدت بیشتری داشته باشد.
    وی اضافه کرد: برای اجرای این برنامه ها لازم است روحیه تشکیلات و همکاری در میان دستگاه ها مربوطه حفظ شود و کسی بر اساس سلیقه شخصی اقدام نکند.
    درویش امیری به پیش بینی سازمان مجهاد کشاورزی برای تامین میوه شب عید اشاره کرد و ادامه داد: این دستگاه تمهیدات لازم برای تامین گوشت قرمز و سفید شب عید را هم داشته باشد و سایر دستگاه ها هم اقدامات لازم را در خصوص تامین آجیل و پوشاک مورد نیاز این روزها داشته باشند.
    استاندار زنجان به کاهش و افزایش نرخ اقلام طی ماه های گذشته اشاره و مهمترین علت آن را نوسان کوتاه مدت ایجاد شده در نرخ ارز اعلام کرد.
    وی به نوسان غیرمتعارف نرخ ارز در سال 92 و ماه های قبل از آن اشاره و استمرار چنین وضعیتی را زمینه ساز افزایش تورم و نرخ تمام اقلام به شکل سرسام آور پیش بینی کرد.
    درویش امیری افزود: طی سه سال گذشته شاهد ثبات نسبی در نرخ کالاها بودیم و همین موضوع منجر به ایجاد ثبات در نرخ اقلام مختلف در بازار شده است.
    استاندار زنجان به افزایش بهای برنج داخلی طی ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش رغبت و تمایل مردم برای مصرف داخلی با وجود بالا رفتن قیمت آن، رویداد خوبی محسوب می شود چرا که این محصول باتلاش فراوانی تولید می شد اما به بهای واقعی فروخته نمی شد.
    وی یادآورشد: برنج تولیدی در کشور کفاف نیاز همه مردم را نمی دهد و واردات این محصول گریز ناپذیر است.
    درویش امیری تمام شایعات در خصوص ناسالم بودن برنج وارداتی را بی اساس و فاقد مستندات علمی برشمرد و اظهار کرد: برای تامین برنج مورد نیاز کشور راهی غیر از واردات این محصول نیست و نباید در این زمینه توجهی به شایعات غیر مستدل داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو