عصر بازار

ابلاغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به باغداران مازندران

عصر اعتبار- استاندار مازندران گفت کمک بلاعوض ۳۰۰ میلیارد ریالی دولت برای جبران خسارت باغداران استان به بانک عامل ابلاغ شده است.

ابلاغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به باغداران مازندران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ربیع فلاح روز دوشنبه در نشست خبری در ساری افزود : بزودی با بررسی پرونده باغداران خسارت دیده ناشی از برف و سرمای آذر ماه امسال ، این کمک های پرداخت می شود.
    وی گفت : همچنین با پیگیری از بانک کشاورزی ، بزودی تسهیلات ارزان قیمت 2 هزار میلیارد ریالی نیز به استان ابلاغ و بلافاصله در چارچوب های قانونی تعریف شده در اختیار باغداران قرار داده می شود.
    نماینده عالی دولت در مازندران افزود : دولت برای کمک به باغداران کیوی خسارت دیده نیز 200 میلیارد ریال بودجه اختصاص داده است که با این اعتبار نیز خرید توافقی این محصول انجام می شود.
    فلاح اظهار داشت : برای تسریع در پرداخت خسارت به باغدارانی که محصولاتشان تحت پوشش بیمه قرار داشت نیز دولت 200 میلیارد ریال برای کمک به صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز اختصاص داده تا این پرداخت غرامت از محل صندوق بیمه تسریع شود.
    وی راهکار مناسب برای جبران خسارت های کشاورزی را بیمه سپاری محصولات کشاورزی اعم از باغی و زراعی دانست و گفت : کشاورزان ما باید برای جلوگیری از خسارت ، محصولات زراعی و باغی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند تا بتواند در صورت بروز خسارت از این مزیت بیمه ای استفاده کنند.
    **پرداخت سه هزار و 930 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید
    استاندار مازندران همچنین گفت که دولت برای رونق تولید در واحدهای صنعتی و کشاورزی چهار هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات به مازندران اختصاص داده که تاکنون سه هزار و 930 میلیارد ریال آن به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است .
    وی تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید را 939 واحد در بخش صنعتی و کشاورزی اعلام کرد.
    فلاح اظهار داشت : با پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی حدود 16 درصد اشتغال در این واحدها رشد داشته است.
    وی اضافه کرد : بررسی نظارت بر پرداخت و هزینه کرد تسهیلات بسته رونق در مازندران نشان داده که 71 درصد از اعتبار در جای خود هزینه شده و 29 درصد دیگر نیز در حال هزینه کرد در واحدهای مصوب است.
    ** افتتاح 5 هزار و 563 پروژه عمرانی در مازندران در دولت تدبیر و امید
    استاندار مازندران همچنین گفت که در دولت تدبیر و امید ( سال 92 تا دهه فجر 95) حدود پنج هزار و 563 پروژه عمرانی با اعتبار 45 هزار میلیارد ریال اجرا و بهره برداری شده است.
    وی افزود : هم اکنون نیز افزون بر 10 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در مازندران در حال اجراست.
    ** کمک 623 میلیارد تومانی به شهرداری ها
    فلاح گفت که در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت های مالی ، از محل مالیات بر ارزش افزوده 6 هزار و 230 میلیارد ریال به شهرداری ها استان پرداخت شده است.
    وی افزود : همچنین دولت در این مدت 2 هزار و 230 میلیارد ریال اعتبار در اختیار دهیاری ها در مناطق روستایی قرار داده که با آن حدود 2 هزار و 750 طرح عمرانی در این مناطق اجرا شده است.
    **اختصاص 80 درصد اعتبار سفر دولت به مازندران
    نماینده عالی دولت در مازندران گفت که در سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید در مهر ماه سال 94 دولت حدود 9 هزار و 991 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی و زیرساخت مازندران مصوب کرد.
    فلاح افزود : تاکنون 7 هزار و 550 میلیارد ریال از این اعتبار برای ساخت طرح های عمرانی همچون ساخت کمربندی در تمام شهرستان های استان ، سد لاستیکی ، گازرسانی و سایر طرح ها تخصیص یافته است.
    وی ادامه داد : علاوه بر این ، 98 درصد از یکهزار و 130 میلیارد ریال اسناد خزانه اختصاصی به استان برای پرداخت بابت بدهی پیمانکاران طرح های عمرانی تاکنون جذب شده است.
    ** کاهش نرخ بیکاری در مازندران
    استاندار مازندران کاهش نرخ بیکاری را از مهم ترین موفقیت های دولت یازدهم در این استان اعلام کرد و گفت که بر اساس آخرین آمار ، نرخ بیکاری در این استان به حدود 10.8 درصد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.3 درصد کاهش یافت.
    فلاح بیکاری را همچنان از مهم ترین چالش های اقتصادی و اجتماعی مازندران برشمرد و افزود : نرخ بیکاری در بانوان هم چالشی است که امیدواریم با برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاری کاهش یابد.
    ** توقف ساخت و ساز غیرمجاز
    نماینده عالی دولت در مازندران توقف ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری غیر قانونی را از مهم ترین رویکرد کاری کارگزاران دولت تدبیر و امید دانست و گفت که در این دولت به خاطر برخورد قانونی با متخلفان ، ساخت و ساز غیر مجاز به طور کامل متوقف شده است.
    فلاح یکی از چالش های این حوزه را همسان بودن قانون برای تغییر کاربری در مناطق مختلف دانست و افزود : به نظر می رسد برای توسعه و رونق سرمایه گذاری در این استان ، مقررات باید چالاکی بیشتری داشته باشد تا بتوانیم با تغییر کاربری در مناطق بالادست زمینه رونق سرمایه گذاری را فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی