عصر بازار

وزیر خارجه فرانسه خبر داد:

تسریع در صدور ویزا برای ایرانیان

عصر اعتبار- وزیر خارجه فرانسه از تسریع صدور ویزا برای سفر ایرانیان به فرانسه خبر داد.

تسریع در صدور ویزا برای ایرانیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه فرانسه باتاکید براینکه به دنبال همکاری دراز مدت با ایران در بخشهای ریلی، بندری و انرژی هستیم، گفت:  بعد از امضای قرارداد وین وارد مرحله جدیدی شدیم و این تفاهم برای ما بسیار مهم است.

    وی ادامه داد: ایران در آموزش عالی در تمام دنیا خوشنام است و به همین دلیل هم  ما می‌خواهیم با این کشور تعامل دانشگاهی داشته باشیم.  در همین راستا هم ١٧ تفاهم نامه همکاری دانشگاه‌ها در گذشته امضا شده که به سود دو کشور است. باید بگویم که فرانسه از همکاری دو جانبه استقبال می‌کند.

    آیرو با بیان اینکه فرانسه خواهان تسهیل روادید برای ایرانیان است،  تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم برای روادید تسهیلات بیشتری داشته باشیم و صدور ویزا را راحت‌تر کنیم و این موضوع را به سفارت فرانسه در ایران اعلام کرده ام و سفیر ما هم در این خصوص فعالیت زیادی دارد.

    وزیرخارجه فرانسه از همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم  خبرداد و افزود: روابط ایران و فرانسه بعد از برجام  بیش از 200 درصد شده است و رنو و پژو در ایران فعال شده اند و فعالیت  این شرکتها در ایران ایجاد کار می‌کند. همچنین قرار است 100 فروند هواپیما به ایران تحویل شود که اولین آن تحویل شد و امیدوارم سایر آنها هم به همین سرعت تحویل شود.

    وی ادامه داد: در ایران خودرو هم قرارداد همکاری  امضا شد و کمپانی توتال اولین شرکتی است که خرید نفت خام از ایران را آغاز کرد. همکاری درباره آب و هوا بسیار مهم است و می‌توانیم با استفاده از تخصصمان در راستای توسعه انرژی پاک در ایران کار کنیم. همچنین در آینده شاهد همکاری های زیادی در زمینه های راه آهن، بنادر، هواپیما و بازسازی فرودگاه مشهد خواهیم بود.

    آیرو بابیان اینکه همکاری دو کشور آینده خوبی دارد، گفت: اما تا زمانی که موانع مالی حل نشود یک مشکل اساسی وجود خواهد داشت. ما باید راهها را هموار کنیم و ایران هم باید دسترسی به بازارهای خود را تسهیل کند.
    وی در پایان خاطرنشان کرد: فرانسه در زمینه گارانتی صادرات به ایران فعال بوده و  بانکهای فرانسوی و صادرکنندگانی که می خواهند  با ایران تعامل داشته باشند را گارانتی می کند که نشان از اعتماد فرانسه به تجارت با ایران است همچنین تلاش می‌کنیم بانکهای بیشتری را وارد این عرصه کنیم. هر چند پیشرفتهای زیادی داشته ایم اما تجار ما تصور می‌کنند حضور در ایران کمی پیچیده است بنابراین باید قفلهای مالی در روابط دو کشور برداشته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی