عصر بازار

نقش بیمه در زندگی آتش نشانان فداکار و دور اندیش

عصر اعتبار- ابعاد حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، ریزش ساختمان، شهادت جمعی از آتش نشانان و شهروندان، از دست رفتن مال و اموال کسبه، بیکار شدن جمعی از کارگران و فروشندگان این مرکز تجاری نقش و اهمیت بیمه را در زندگی روزمره مردم دوچندان می کند.

نقش بیمه در زندگی آتش نشانان فداکار و دور اندیش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، با توجه به این امر که آتش نشانان مشمول بیمه مسئولیت سازمان آتش نشانی هستند، بدیهی است که به میزان بیمه عمر و بیمـه حوادث آن ها غرامت فوت به خانواده هر یک از آتش نشانان شهید پرداخت خواهد شد، ولی با خبـر شدیم تعدادی از این انسان های فداکار و دوراندیش علاوه بر بیمه فوق پوشش بیمه عمر و تأمین آتیه را نیز برای تأمین آینده و امنیت عزیزانشان خریداری کرده بودند.

    اطلاعات تأیید شده نشان می دهد حدود 1076 نفر از آتش نشان فداکار در سراسر کشور تحت پوشش بیمه عمر و تأمین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد قرار دارند. این پوشش بیمه برای آتش نشانان فداکار با مزایای خاصی صادر می شود که آن ها می توانند بعد از پایان مدت بیمه نامه از مزایای آن در دوره حیات خود بهره مند شوند و در صورتی که در طول مدت این بیمه نامه حادثه ای  به هر علت برای آن ها رخ دهد، خود و خانواده های این عزیزان می توانند از مزایای این بیمه نامه بهره مند شوند.

    بر اساس این گزارش شرکت بیمه پاسارگاد، شهادت آتش نشانان فداکار و از جان گذشته در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت عرض نموده و نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده های محترم این عزیزان ابراز می دارد ، یکی دیگر از ابعاد مهم حادثه تلخ پلاسکو، موضوع پوشش بیمه آتش نشانان فداکار است. هرچند هیچ امر مادی نمی تواند جبران کننده جانفشانی و تلاش های این عزیزان برای نجات جان شهروندان و اموال آن ها باشد اما خوشبختانه آتش نشانان با تدبیر خود از پوشش بیمه عمر و تأمین آتیه نیز برخوردار بوده اند که قطعاً بخشی از مشکلات خانواده های ایشان را حل خواهد کرد.

    دو روایت از زندگی آتش نشانان فداکار نشان می دهد که آن ها زندگی را در نجات جان دیگران می بینند و این عشق از روز ازل در کالبد آن ها دمیده شده است. در روز 25 تیرماه سال جاری، با اعلام خبر آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی و اعزام نیروهای آتش نشانی و اطفاء حریق ساختمان متوجه شدند که پیرزن معلولی در زیرزمین ساختمان گرفتار شده و باید هر چه سریع تر برای نجات او اقدام شود. در این اقدام «علی قانع» آتش نشان فداکاری که جان خود را برای نجات جان هموطنش در طبق اخلاص گذاشت. بیمه پاسارگاد با دلجویی از همسر و دو فرزند ایشان به عنوان ذینفعان بیمه نامه عمر و تأمین آتیه این آتش نشان فداکار، مبلغ خسارت این بیمه را به آن ها تقدیم کرد.

    اما روایت دیگر مربوط به فرمانده جوان، آتش‌نشان «امید عباسی» است که در تاریخ 24 اردیبهشت ماه 1392 به همراه دیگر همرزمانش به محل آتش سوزی واحد مسکونی در طبقه دهم یک ساختمان اعزام شده بودند ، به علت دود گرفتگی شدید و گذاشتن ماسک تنفسی خود بر دهان دختر بچه 7 ساله که در دود و آتش گرفتار شده بود دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدنش به 3 بیمار جان دوباره بخشید، نیز تحت پوشش بیمه عمر و تأمین و آتیه قرار داشت. غرامت بیمه عمر وحادثه تکمیلی و بیمه نامه عمر و تأمین آتیه ایشان نیز به همسر آتش نشان فداکار و دوراندیش طی مراسمی از سوی شرکت بیمه پاسارگاد پرداخت شد.

    گفتنی است، شرکت بیمه پاسارگاد با ذکر دو روایت از حوادث گذشته اعلام می دارد که در حال بررسی پرونده بیمه نامه عمر و تأمین آتیه آتش نشانان حادثه پلاسکو می باشد، تا مبلغ غرامت بیمه نامه عمر و تأمین آتیه آن ها در اسرع وقت به خانواده محترم شان تقدیم نماید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو