عصر بازار

عضو اتاق بازرگانی ایران و لوکزامبورگ:

صدور ویزای لوکزامبورگ برای تجار ایرانی تسهیل شد

عصر اعتبار- عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و لوکزامبورگ (ایرالوکس) از آسان شدن گرفتن ویزا در لوکزامبورگ برای تجار ایرانی خبر داد و افزود: «‌شرکت‌ها در همه جای اروپا حتی در خود آمریکا در حال تلاش و لابی کردن به نفع کاهش تحریم‌ها هستند».

صدور ویزای لوکزامبورگ برای تجار ایرانی تسهیل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، به گفته عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و لوکزامبورگ (ایرالوکس) با گذشت یک سال از لغو تحریم های شورای امنیت علیه ایران، اتفاقات مثبتی بین ایران و لوکزامبورگ در حال رخ دادن است.
    اتاق بازرگانی ایران و لوکزامبورگ در سال 2015 با هدف توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور ایجاد شد. در حالی که هنوز درها به طور کامل پس از لغو تحریم ها باز نشده، اما نشانه های اولیه مثبتی دیده می شود.
    محمد کوچ اصفهانی عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و لوکزامبورگ گفت: «ما در مراحل اولیه قرار داریم. سرمایه گذارانی هستند که در فکر استفاده از لوکزامبورگ برای سرمایه گذاری در اروپا هستند.»
    قرار است در ماه می امسال، گروهی از اتحادیه مدیران جوان لوکزامبورگ سفری پنج روزه به ایران داشته باشند. یک سفر نیز برای اواخر امسال برنامه ریزی شده است. آخرین سفر یک هیئت اقتصادی لوکزامبورگی به ایران به اکتبر 2016 و سفر76 فعال تجاری به نمایندگی از 40 شرکت به تهران بر می گردد.
    کوچ اصفهانی گفت، پیشرفت دیگری که حاصل شده، آسان شدن گرفتن ویزا در لوکزامبورگ و ایران بوده است و اتاق می تواند با تایید قانونی بودن یک شرکت به این فرآیند کمک کند.
    وی افزود: «بانک های خارجی که با آمریکا همکاری دارند تمایلی به کار با ایران ندارند زیرا آنها از مجازات های (احتمالی دولت آمریکا) می ترسند.»
    اما شرکت ها به این آسانی تسلیم نخواهند شد. ایران دارای پتانسیل عظیمی است و میلیارد ها دلار دارایی ایران در نقاط مختلف جهان به ویژه بابت فروش نفت بلوکه شده است. فرصت های تجاری احتمالی موجود در بازار ایران در زمینه های مختلف نظیر بخش مالی و پتروشیمی، کشاورزی و تولیدی وجود دارند.
    این فعال اقتصادی افزود: «بنابراین، شرکت ها در همه جای اروپا حتی در خود آمریکا در حال تلاش و لابی کردن به نفع کاهش تحریم ها یا لغو همه موانع برای کار با ایران هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو