عصر بازار

شاخص کل بورس ۱۴ واحد بالا رفت

عصر اعتبار- شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با وجود افزایش حجم و ارزش معاملات، در جا زد و فقط با ۱۴ پله رشد، به ۷۷ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

شاخص کل بورس ۱۴ واحد بالا رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاملات بورس در دقیقه های نخست بازار امروز با استقبال فعالان بازار سرمایه روبرو شد؛ به طوری که حتی شاخص کل برای مدتی به کانال 78 هزار واحدی صعود کرد اما به تدریج عقب نشینی نماگر بازار بورس آغاز شد و شاخص دوباره به کانال 77 هزار واحدی بازگشت.
    در معاملات امروز، بیش از یک میلیارد و 758 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 585 میلیارد ریال در 89 هزار و 841 نوبت دادوستد شد.
    بررسی شاخص های بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) چهار واحد، شاخص آزاد شناور 98 واحد، شاخص بازار اول 36 واحد و شاخص 30 شرکت برتر هشت واحد رشد کرد.
    البته شاخص کل (هم وزن) 30 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 23 واحد و شاخص بازار دوم 116 واحد کاهش یافت.
    نمادهای خساپا (سایپا)، وبملت (بانک ملت)، خپارس (پارس خودرو)، اخابر (مخابرات)، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) و فخوز(فولاد خوزستان) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند اما کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) با بالاترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.
    بیشترین رشد قیمت نیز به حق تقدم سرمایه گذاری رنا، حق تقدم پارس خودرو، حق تقدم توکافولاد، حق تقدم فیبر ایران و مارگارین تعلق داشت.
    نساجی بروجرد، بیمه دانا، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی، چرخشگر، سخت آژند و حمل و نقل پتروشیمی نیز با بیشترین افت قیمت روبرو شد.
    بیشترین تقاضا در معاملات به حق تقدم داروسازی دکترعبیدی، توریستی و رفاهی آبادگران ایران، مارگارین، پگاه آذربایجان غربی و فراورده های نسوز پارس تعلق گرفت.

    ** فرابورس
    شاخص فرابورس نیز امروز در جا زد و با کمتر از یک واحد رشد، در پله 850 واحدی ماندگار شد.
    در معاملات امروز بیش از 211 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از 2 هزار و 340 میلیارد ریال در 28 هزار و 292 نوبت داد وستد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی