عصر بازار

آغاز تب و تاب بانک‌مرکزی برای تامین اسکناس شب عید

عصر اعتبار- بهمن که از نیمه می‌گذرد، تب و تاب بانک مرکزی برای تامین اسکناس مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال به اوج می‌رسد، بر این اساس قرار است که توزیع پول‌های نو از دهه دوم اسفندماه آغاز شود.

آغاز تب و تاب بانک‌مرکزی برای تامین اسکناس شب عید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بهمن هم به نیمه نزدیک می‌شود و طبق روال هر ساله، برنامه‌ریزی‌های بانک‌ها و به خصوص بانک مرکزی برای تامین اسکناس نو مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد. بر این اساس از هم اکنون بانک مرکزی در تدارک تامین اسکناس نو مورد نیاز مردم برای شب عید امسال است.

    یک مقام مسئول بانکی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: تدارک لازم برای تامین اسکناس نو مورد نیاز مردم در شب عید امسال از سوی بانک مرکزی صورت گرفته و به نظر هم نمی‌رسد که هیچ گونه کمبود یا مضیقه‌ای در این رابطه وجود داشته باشد. بنابراین بانک مرکزی امسال هم طبق روال سال‌های قبل، کار توزیع و تامین اسکناس‌های نو را در موعد مقرر، انجام خواهد داد.

    وی می‌افزاید: مطابق با روال هر ساله، توزیع اسکناس‌های نو از دهه دوم اسفندماه امسال آغاز خواهد شد و مردم بدون هیچگونه محدودیتی می‌تواند اسکناس مورد نیاز خود را از شبکه بانکی کشور تامین کنند. پس امسال هم همچون روال سال‌های گذشته، توزیع اسکناس نو صورت خواهد پذیرفت.

    در این میان هر چقدر که به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم بانکها برای ارایه خدمات بیشتر و روزهای شلوغ شعب خود، تدارکات لازم را در نظر می‌گیرند و بر همین اساس هم، برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است؛ اما یکی از نیازهای مردم در این ایام، اسکناس نو است که اگرچه بانک مرکزی در تمام ایام سال، اقدام به از رده خارج کردن اسکناس‌های کهنه و فرسوده می‌کند، اما به هرحال این کار در ایام پایانی سال، سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

    بر این اساس معمولا اسکناس‌های نو به صورت 100 برگ، 200 برگ و 300 برگ در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و ترکیب اسکناس‌ها 500 تومانی، 1000 تومانی، 2000 تومانی، 5000 تومانی و 10000 تومانی است، ضمن اینکه برخی آمار از توزیع 6 هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و 8 تا 9 هزار میلیارد ریال در شهرستان‌ها طی سنوات گذشته حکایت دارد.

    طبق سنت هر ساله، قرار است که بانک مرکزی در دستورالعملی، نحوه توزیع و شعب منتخب توزیع‌کننده اسکناس‌های نو را در اوایل اسفندماه اعلام نماید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو