عصر بازار

سیف :

بخشنامه ممنوع الخروجی تاثیری بر مسایل بانکی ندارد

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی درباره بروز مشکلات در خصوص اجرای بخشنامه ممنوع الخروجی ها ، گفت : این موضوع تاثیر مشخصی بر مسایل بانکی ندارد و در این زمینه گشایش هایی هم داشته است .

بخشنامه ممنوع الخروجی تاثیری بر مسایل بانکی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در بخشنامه جدید 16 ماده ای رییس کل بانک مرکزی که دهم بهمن ماه منتشر شد، بدهکاران حقیقی و حقوقی از هم تفکیک شده اند و سقف بدهکاران حقیقی نیز یک میلیارد ریال افزایش یافته است. با این بخشنامه ، ممنوعیت خروج اشخاص حقیقی با بدهی سه میلیارد ریال و مدیران اشخاص حقوقی با بدهی پنج میلیارد ریال یا بالاتر که فاقد وثیقه های ارزنده و کافی از جمله اموال غیرمنقول (ملک) و اموال منقول (سپرده یا سایر وثایق قابل قبول) باشند، قابل طرح است.
    به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، ولی الله سیف روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: شرایط اقتصادی کشور و مناسبات بانکی مسیر خود را طی می کند .
    وی در خصوص دستور رییس جمهوری امریکا و تاثیر آن بر مبادلات تجاری کشور نیز اظهار داشت: ما با آمریکا مبادلات تجاری نداریم ولی برخی از هموطنان مقیم امریکا هستند و باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد؛ ولی در فعالیت های اقتصادی نقش موثری ندارد .
    رییس کل بانک مرکزی در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی درباره دورقمی شدن تورم ، گفت: در سال جاری بعد از 25 سال، تورم تک رقمی شد و برنامه ریزی هایی در این مسیر است که این موضوع استمرار داشته باشد و تورم تک رقمی را بطور پایدار شاهد باشیم .
    سیف افزود: ما حافظ تورم تک رقمی هستیم تا شاهد رشد اقتصادی پایدار در کشور باشیم .
    وی درباره بخشنامه بخشودگی جرایم زیر 100 میلیون تومانی نیز گفت: این بخشنامه بعد از ابلاغ از سوی بانکها عملیاتی خواهد شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی