عصر بازار

رویترز:

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت

عصر اعتبار- بانک مرکزی آمریکا بعد از دو روز نشست و بررسی تصمیم گرفت نرخ بهره را در این کشور افزایش ندهد، همین مسأله ارزش دلار را به کمترین میزان ۱۲ ماه گذشته کاهش داد و در مقابل ۶ ارز مهم ارزش ‌آن سقوط کرد.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پارس نیوز، بانک مرکزی آمریکا بعد از دو روز نشست تصمیم گرفت نرخ بهره را در این کشور همچنان ثابت نگه دارد. روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست اعلام کرد نرخ بهره در این کشور تغییر نمی‌کند. همچنین اعلام کرد اقتصاد آمریکا در مسیر رشد متعادل قرار دارد و بعد از انتخابات هیچ عاملی که به موجب آن نرخ بهره را بشود افزایش داد اتفاق نیفتاده است.
    بر اساس پیش‌بینی‌ها خانم جانت‌یلن و همکارانش در فدرال رزرو آمریکا رأی دادند که نرخ بهره در این کشور در محدوده 0.5 تا 0.75 درصد باقی بماند.
    در بیانیه‌ای که فدرال رزرو اعلام کرد آمده است اگر چه معیارهای مصرف و مشاغل اصلاح یافته اما سرمایه‌گذاری همچنان شتابی ندارد.
    در ماه دسامبر فدرال رزرو تصویب کرد که نرخ بهره در سال جاری سه بار افزایش یابد اما بازار انتظار دارد که این افزایش دو بار صورت گیرد و نخستین افزایش آن در ماه ژوئن آینده باشد. بیانیه فدرال رزرو امکان دارد انتظارات بازار را عوض نکند.
    اقتصاددانان بر این باورند که فدرال رزرو با این کارش نخواسته علایمی مبنی بر ناامنی چشم‌انداز اقتصادی آمریکا ارسال کند. به ویژه اینکه معلوم نیست کنگره آمریکا بتواند سیاست‌های پیش‌ گفته توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا را عملی سازد.
    بعد از تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره در این کشور ارزش دلار به کمترین میزان 12 ماه گذشته سقوط کرد و ارزش آن در برابر 6 ارز مهم جهانی کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی