عصر بازار

بررسی بازار طلا، سکه و دلار در یک هفته اخیر؛

دلار افت کرد، اونس جهانی گران شد+نمودار

عصر اعتبار- ررسی بازار طلا، سکه و دلار نشان از آن دارد که در غیاب دلار، اونس جهانی، طای خام ۱۸ عیار و سکه امامی روند صعودی به خود گرفته است.

دلار افت کرد، اونس جهانی گران شد+نمودار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، در ادامه بررسی روند ارزش گذاری طلا، سکه و ارز طی هفته‌های گذشته، در بررسی هفته جاری که تنها چند ساعت از آن باقی مانده است، می‌توان گفت، آخرین قیمت اونس جهانی 1216 دلار و 20 سنت، دلار 3824 تومان، طلای خام 18 عیار 114 هزار و 48 تومان و سکه امامی 1 میلیون و 188 هزار و 600 تومان ارزش گذاری شده‌اند.


    اونس جهانی
    اونس جهانی هفته را با نرخ 1192 دلار و 30 سنت آغاز کرد و این نرخ به دلیل تعطیلات آخر هفته میلادی در روز یکشنبه تکرار شد، نرخی که در طی معاملات روز دوشنبه با رشد به 1196 دلار و 60 سنت رسید و این روند صعودی تا پایان روز سه شنبه ادامه داشت.

    در طی معاملات روز چهارشنبه ارزش اونس روند نزولی به خود گرفت و ارزش 1208 دلار و 80 سنت را انتخاب کرد که البته این نرخ در نهایت در روز پنج شنبه افزایش قیمت را برای خود برگزید و به نرخ 1216 دلار و 20 سنت رسید.

    در مجموع می‌توان گفت که اونس جهانی در طی یک هفته مد نظر روند صعودی به خود گرفته است.

    دلار آمریکا
    ارزش دلار آمریکا در روز شنبه 3859 تومان به ثبت رسیده و در طی معاملات روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه روند نزولی به خود گرفته است و در پایان روز سه شنبه به ارزش 3821 تومان رسیده است.

    در طی معاملات روز چهارشنبه ارزش دلار با رشد قیمت به 3826 تومان رسید که این قیمت آنچنان پایدار نبود و در طی معاملات روز پنجشنبه با افت 2 تومانی به 3824 تومان رسیده است.

    در مجموع این هفته برای دلار خیلی خوب نبود و با افت 35 تومانی مواجه شده است.

    طلای خام 18 عیار
    طلای خام 18 عیار بر خلاف دلار و اونس که یک روند بدون دردسر را طی یک هفته پشت سر گذاشته‌اند، روند پرنوسانی را به خود می‌بیند، طلای خام 18 عیار هفته را با نرخ 113 هزار و 967 تومان آغاز کرده و در روز یکشنبه این ارزش را تقویت کرد، ارزشی که در روز دوشنبه افت را تجربه کرده و در روز سه شنبه بار دیگر افزایش قیمت را در دستور کار خود قرار داد.

    در طی معاملات روز چهارشنبه ارزش دلار روند نزولی به خود گرفت و بار دیگر در روز پنجشنبه گرانی مهمان بازار طلا شد.

    در مجموع ارزش طلا در روز پنجشنبه نرخ 114 هزار و 48 تومان را برای خود انتخاب کرد و طی یک هفته ارزش طلای خام 18 عیار رشد اندکی را به ثبت رسانده است.

    سکه تمام طرح امامی
    بررسی اجمالی روند ارزش گذاری سکه امامی نشان از آن دارد که تا حدودی سکه امامی از روی دست طلای خام 18 عیار تقلب کرده اما شیب کلی ارزش گذاری طلا به سمت صعود بوده و گرانی را طی یک هفته به همراه داشته است.

    ارزش سکه در روز شنبه 1 میلیون و 174 هزار تومان تعیین شده و این نرخ در روز یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه روند صعودی به خود گرفته و در روزهای دوشنبه و چهارشنبه روند نزولی به جان سکه امامی افتاده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی