عصر بازار

نتایج طرح پژوهشی مطالعه و پیشنهاد ضوابط و مقررات نحوه حضور موسسات بیمه خارجی در کشور ارایه شد

عصر اعتبار- نتایج طرح تحقیقاتی "مطالعه و پیشنهاد ضوابط و مقررات نحوه حضور موسسات بیمه خارجی در کشور" در نشست تخصصی با حضور ریاست، معاونت پژوهشی و مدیران و کارشناسان گروه‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه و همچنین نمایندگانی از بیمه مرکزی ج.ا. ایران، شرکت‌های بیمه، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران و شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران ارائه گردید.

نتایج طرح پژوهشی مطالعه و پیشنهاد ضوابط و مقررات نحوه حضور موسسات بیمه خارجی در کشور ارایه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این طرح پژوهشی که توسط گروه پژوهشی عمومی پژوهشکده بیمه انجام شده است، به سفارش بیمه مرکزی ج.ا. ایران و در راستای استفاده حداکثری از فرصت‌های پیش روی صنعت بیمه کشور در دوران پسابرجام انجام پذیرفته است.
    بر پایه این گزارش هدف از انجام این تحقیق، بررسی قوانین و مقرارت موجود در کشور در حوزه ورود موسسات بیمه خارجی، مطالعه تطبیقی این قوانین با قوانین سایر کشورها، جمع‌آوری نظرات خبرگان این حوزه و ارائه پیشنهادات جدید برای تسهیل حضور موسسات بیمه خارجی در کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده است.
    این گزارش می‌افزاید: پژوهش مذکور در دو بخش اصلی مطالعه تطبیقی و جمع‌آوری نظرات خبرگان صنعت بیمه کشور (از طریق پرسشنامه و مصاحبه) انجام پذیرفته و در نهایت با تجمیع اطلاعات حاصل از این دو بخش و بررسی وضعیت فعلی کشور به ارائه نتایج و پیشنهادات کاربردی در جهت اصلاح یا تدوین ضوابط و مقررات مورد نیاز پرداخته است.
    نتایج حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد که بیمه‌گران و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در صنعت بیمه کشور ایران حضور و فعالیت داشته باشند اما دو چالش اساسی خلاء مقرراتی و ابهام مقرراتی مانع از تحقق این مهم شده است. هر دو چالش در این طرح پژوهشی مد نظر قرار گرفته و را‌ه‌حل‌های کاربردی به منظور رفع آنها ارائه شده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به پیشنهاد "آیین‎نامه سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بیمه کشور ایران" و نیز بازنگری "دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه تأسیس، فعالیت و انحلال دفاتر ارتباطی موسسات بیمه و موسسات کارگزاری بیمه خارجی در جمهوری اسلامی ایران" و پیشنهاد دستورالعملی جدید در این خصوص اشاره نمود.
    شایان ذکر است متن کامل طرح مذکور پس از تکمیل، از طریق وبسایت پژوهشکده بیمه منتشر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی