عصر بازار

یک مقام بانکی خبر داد:

خط اعتباری ۱۰۰ میلیون یورویی کره‌ای‌ها برای تولیدکنندگان ایرانی

عصر اعتبار- یک مدیر بانکی از اختصاص خط اعتباری صدمیلیون یورویی از سوی کره جنوبی برای واردات مواد اولیه تولیدکنندگان ایرانی خبر داد و گفت:با ترکیه نیز خط اعتباری ٧٥ میلیون یورویی نهایی شده است.

خط اعتباری ۱۰۰ میلیون یورویی کره‌ای‌ها برای تولیدکنندگان ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی صالح ابادی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به ورود محموله تجهیز فاز یک بندر چابهار گفت: هندی ها به شدت علاقمند حضور در این بندر هستند و البته یکی از سیاستهای ابلاغی مقام معطم رهبری در برنامه ششم نیز توسعه سواحل مکران است که محموله های بندر چابهار به ارزش 350 میلیون دلار وارد کشور شده که بانک توسعه صادرات نیز دخیل بوده است. 

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: ٣٨٨٤ میلیارد ریال به بنگاههای صادراتی کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت شده که در عین حال چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات با یارانه سود پنج درصدی نیز به صنایع کوچک و متوسط پرداخت شده است.

    وی تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با اگزیم بانک اندونزی برای تبادل اطلاعات و همکاری صورت گرفته ضمن اینکه با مجارستان نیز این تفاهم نامه امضا شده همچنین خط اعتباری 18 میلیون یورویی نیز برای توسعه صادرات به عراق تدارک دیده شده است.

    به گفته صالح ابادی،  تلاش داریم تا با توسعه خط اعتباری، پول صادرکنندگان را نقد پرداخت کنیم و ما تا حداکثر دو سال بعد پول خود را از بانک خارجی دریافت می کنیم؛ ما البته به خریدار خارجی کاری نداریم ولی پول خود را از بانک خارجی می گیریم.

    وی اظهار داشت:  سهم بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان ممتاز 100 در 100 است و 82درصد صادرکنندگان نمونه نیز مشتری ما هستند؛ همچنین رتبه بین المللی ما نیز نسبت به سال قبل دو پله ارتقا یافته است.

    صالح ابادی گفت: این رتبه در تعاملات ما با بانکهای خارجی موثر است و می توانیم اعتبار بیشتری از بانکهای بین المللی بگیریم و البته صورتهای مالی ما نیز مشکل دار نبود و هیچ بند حسابرسی در صورتهای مالی ما لحاظ نشد؛ در عین حال ما به ارایه وام ازدواج نیز ورود کردیم که بر این اساس 40 میلیارد ریال پرداخت شده است.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: به دنبال اعطای خطوط اعتباری در سایر کشورها هستیم به نحوی که اگر صادرکننده ای در سایر کشورها مشتری دارند که حاضرند کالای ایرانی بخرند ولی در پرداخت مشکل دارند به ما معرفی کنند تا ما با بانک طرف خارجی مذاکره کرده و خط اعتباری بتوانیم به آنها پرداخت کنیم. اکنون با روسیه و ارمنستان نیز خط اعتباری داریم که این خطوط اعتباری به یورو یا ارز کشور مربوط است. همچنین برای واردات مواد اولیه ایرانی نیز آمادگی داریم خط اعتباری از بانکهای خارجی دریافت کنیم. 

    صالح ابادی همچنین از اختصاص خط اعتباری صدمیلیون یورویی از سوی کره جنوبی برای واردات مواد اولیه تولیدکنندگان ایرانی خبر داد و گفت: همچنین با ترکیه نیز خط اعتباری ٧٥ میلیون یورویی نهایی شده است.

    صالح ابادی از برزیل به عنوان یکی از کشورهای هدف صادراتی ایران یاد کرد و گفت: با شش بانک افریقایی نیز روابط کارگزاری برقرار شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو