عصر بازار

"برکت" فردا در بورس عرضه اولیه می‌شود

عصر اعتبار- عرضه اولیه سهام شرکت گروه دارویی برکت فردا(یکشنبه) به عنوان اولین عرضه اولیه یک شرکت به روش ثبت سفارس در بورس تهران، انجام می‌شود.

"برکت" فردا در بورس عرضه اولیه می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تعداد 340 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت گروه دارویی برکت متعلق به شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر فردا(یکشنبه) به عنوان اولین عرضه اولیه یک شرکت به روش ثبت سفارش در بورس، انجام می‌شود.

    بر اساس این گزارش؛ در این روش، سفارش متقاضیان اعم از سهامداران حقیقی یا حقوقی در دوره ثبت سفارش که توسط ناظر بازار اعلام می‌شود صرفا در دامنه اعلام شده قابل ثبت خواهد بود که در خصوص شرکت گروه دارویی برکت این دامنه از مبلغ 2200 تا 2420 ریال است.

    همچنین حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی را در عرضه اولیه گروه دارویی برکت 20 هزار سهم اعلام شده است و طی دوره ثبت سفارش، سهامداران صرفا در دامنه اعلامی امکان ثبت سفارش دارند و کارگزاران نیز موظفند سفارش‌های دریافتی خریداران را بر اساس اولویت زمانی ثبت سفارش وارد سامانه معاملاتی کنند.

    افزون بر این؛ در دوره ثبت سفارش، اطلاعات مرتبط با درخواست‌های خرید قابل اصلاح و حذف است و پس از این دوره امکان ویرایش سفارش‌ها وجود ندارد. بعلاوه این که پس از پایان دوره ثبت سفارش، اطلاعات حجم و قیمت سفارش‌های ثبت شده در اختیار کارگزار عرضه‌کننده تعیین شده توسط مدیر عرضه قرار می‌گیرد تا عرضه سهام با توجه به یکسری شرایط که مختص روش بوک‌بیلدینگ است، صورت گیرد.

    گفتنی است؛ شرکت گروه دارویی برکت به عنوان پانصد و ششمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در نماد " برکت" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی