عصر بازار

یک اقتصاددان تشریح کرد

تاثیر تصمیمات ترامپ بر اقتصاد آمریکا

عصر اعتبار- یک اقتصاددان می‌گوید: بر خلاف اینکه ترامپ وعده داده بود مسائل داخلی اقتصاد آمریکا را در اولویت‌های خود قرار می‌دهد ولی اکنون مدام به تنش‌آفرینی در مسائل بین‌المللی مشغول است و این موضوع منجر خواهد شد که رشد اقتصادی مناسبی در اقتصاد آمریکا حاصل نشود چرا که رشد اقتصادی در شرایط ثبات ایجاد خواهد شد.

تاثیر تصمیمات ترامپ بر اقتصاد آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وحید شقاقی درباره تاثیر اقدامات ترامپ در آینده اقتصاد آمریکا اظهار کرد: دونالد ترامپ از زمانی که بر سر کار آمده است، مدام بر سر ایجاد کردن تنش با کشورهای مختلف بوده که شاید عینی‌ترین موارد را بتوانیم درباره ایران و چین ببینیم.

    او اظهار کرد: با چنین وضعیتی پیش‌بینی ما بر این است که احتمالا آمریکا نمی‌تواند رشد اقتصادی مناسبی را در آینده تجربه کند به این دلیل که رشد اقتصادی به داخل هر کشوری نیازمند آرامش و ثبات است و هر گونه ایجاد تنش در مسائل بین‌المللی در مسائل اقتصادی خود را نشان می‌دهد.

    او افزود: برداشت من این است این تنش‌ها شعارهای اقتصادی ترامپ را که همان خروج از رکود، تعدیل بدهی‌های دولت و ایجاد اشتغال است را محقق نخواهد کرد و تبعات منفی آن رفتارهای تنش‌زا به زودی در اقتصاد آمریکا عیان خواهد شد. اقتصادی که در مسیر رشد قرار گرفته و با این همه تنش نمی‌تواند ادامه دهد.

    این استاد دانشگاه درباره تاثیر تنش بین اتحادیه اروپا و آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا گفت: هر قدر که ترامپ روابط خود را با اتحادیه اروپا پرتنش می‌کند، طبیعتا در اقتصاد آمریکا تاثیر منفی خواهد داشت، چرا که اروپا جزو هم‌پیمانان آمریکا بوده ولی اکنون تنش‌هایی میان آنها و یا حداقلی ایجاد شده است که به نفع اقتصاد آمریکا نیست. به نظر می‌رسد که این روزها به جای اینکه ترامپ توجه خود را معطوف به مسائل اقتصادی کند که درباره آن وعده داده بود بیشتر انرژی خود را صرف مسائل بین‌المللی می‌کند و مدام درصدد تنش‌آفرینی است.

    این اقتصاددان درباره تاثیر اقدامات ترامپ در بازار وال‌استریت گفت: اقدامات ترامپ در بازار وال‌استریت هم تاثیر منفی خواهد گذاشت چون این بازار در شرایط ثبات رونق می‌گیرد. با این همه پیش‌بینی ما این است که رفتارهای پرتنش ترامپ باعث افزایش قیمت نفت شود چرا که نفت در شرایط نااطمینانی افزایش می‌یابد. پیش‌بینی من این است که دلار هم که در ماه‌های اخیر تقویت شده بود با افزایش تنش‌ها تضعیف شود و اکنون در نبرد ارزی که میان یوان و دلار وجود دارد این احتمال وجود دارد که از قدرت دلار در منطقه و دنیا کاسته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو