عصر بازار

طیب نیا:

تلاش برای دریافت نکردن مالیات از حوزه فرهنگ وهنر

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، دولت نگاه مالیاتی و درآمدزایی به بخش هنر و فرهنگ ندارد و نباید به هنر به عنوان منبع تامین درآمد دولت فکر کنیم، گفت: همه تلاش ما این است تا از حوزه های فرهنگ و هنر مالیاتی نگیریم.

تلاش برای دریافت نکردن مالیات از حوزه فرهنگ وهنر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، علی طیب نیا در سخنانی در جلسه مشترک با «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان صنوف و اتحادیه های مختلف فرهنگی شامل سینما، تئاتر، نشر، چاپ، مطبوعات و ... با بیان این مطلب افزود: البته این جدای از آن است که نگاه غایی ما به هنر، اینگونه است که نه تنها نباید نیازمند معافیت مالیاتی و یارانه باشد، بلکه به عنوان صنعتی پویا و بالنده، منتج به درآمد سرشار برای متولیان و صنوف فرهنگی و نیز درآمدهای مالیاتی برای دولت شود.
    وی تصریح کرد: اما با بکارگیری همه ابزارهای در اختیار، سعی کردیم مشکلات مالیاتی مربوط به این حوزه را برطرف کنیم.
    وزیر اقتصاد درخصوص مالیات برارزش افزوده نیز خاطرنشان کرد: این مالیات در حلقه های مختلف وصول می شود و در هر حلقه که وصول می شود به حلقه بعدی انتقال می یابد و در نهایت به مصرف کننده اصابت می کند.
    طیب نیا در بخش دیگری از سخنانش گفت: سامانه مکانیزه فروش نیز مراحل نهایی در مجلس را طی می کند و امیدواریم با اصلاحاتی که داریم انجام می دهیم همه مالیات را به مصرف کننده منتقل کنیم.
    وزیر اقتصاد در ادامه اختصاص ممیزی کل به فرهنگ و هنر، بررسی مسایل مربوط به ستاد نظارت برکانون های فرهنگی و معافیت خدمات بیمه را از جمله اقدامات وزارت اقتصاد در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد.
    وی همچنین با تاکید بر رابطه متقابل فرهنگ و اقتصاد، اظهارکرد: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده است که توسعه و رشد فرهنگی، مقدم و توامان با رشد اقتصادی است و به همین لحاظ تا زمانی که به لحاظ فرهنگی، تحول مثبت و شایانی در جامعه شکل نگیرد و نتوانیم به مدد آن، ارزش های مثبت را به جامعه انتقال انتقال داده و نهادینه کنیم، نمی توانیم توقع توسعه همه جانبه داشته باشیم.
    وزیر اقتصاد با یادآوری سوابق اجرایی خود در ابتدای انقلاب در رادیو اصفهان و تلاش وی برای حفظ و احیای گروه های موسیقیایی در اوان انقلاب، افزود: من خود را بیگانه با جامعه فرهنگی نمی دانم و احترام ویژه ای برای این قشر قایل هستم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی