عصر بازار

پیش بینی بازارهای مالی در هفته جاری

عصر اعتبار- نرخ بهره بانکی قدرت‌های اقتصادی در هفته گذشته رسما اعلام شد و بدون تغییر باقی ماند‌‌‌‌. بیشتر کشورها در بیانیه مالی خود به نوعی نگرانی از تحولات ‌‌‌‌آمریکا را بیان داشتند‌‌‌‌.

پیش بینی بازارهای مالی در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از جهان اقتصاد، ترامپ روزهای کاری شلوغی را داشت‌‌‌‌. اعتراض گسترده در سراسر ایالات متحده علیه سیاست‌های مهاجرین به‌همراه عزل و نصب‌‌‌‌های عجیب باعث شد تا دلار ‌‌‌‌آمریکا  علی رغم رویه اقتصادی روبه رشد روند نزولی را در پیش‌گیرد‌‌‌‌. با تکمیل شدن تیم دولت ترامپ تقریبا بازار مسیر مناسب را در پیش خواهد گرفت اما تا پایان صد روز اول ریاست جمهوری ترامپ سایه مسایل سیاسی بر اقتصادی پیش‌تر است‌‌‌‌.

    سال 2017 سال بازگشت سیاست‌مداران پوپولیستی به اقتصادهای بزرگ است‌‌‌‌. جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا‌‌‌‌، انتخاب ترامپ با رای الکترال‌‌‌‌، انتخابات پیش روی فرانسه‌‌‌‌، ایتالیا و هلند نشان از ابهامات سیاسی و نوسانات لحظه‌ای در بازار مالی جهان است‌‌‌‌. از این‌رو به معامله‌گران ارزها پیشنهاد می‌شود در سه ماه اول سال میلادی فعلی حجم (Lot)  پوزیشن‌ها (معاملات) را کاهش دهند و در تحلیل‌ها در کنار فاندامنتال و تکنیکال حواشی سیاسی و حتی اجتماعی را لحاظ کنند.

    در صورت تغییر عجیب در نتیجه انتخابات فرانسه احتمال برگزاری همه پرسی برای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا وجود دارد‌‌‌‌. با احتمال سیاست‌های مالی سخت خروج انگلستان از اتحادیه اروپا کاهش شدید نرخ پوند را شاهد هستیم‌‌‌‌. حتی عجیب نیست روزی که ایالت کالیفرنیا از ‌‌‌‌آمریکا در خواست همه پرسی و استقلال نماید! روی‌کردی که هم اکنون جدایی‌طلبان اسپانیا در مجامع بین‌المللی در حال پی‌گیری هستند و خواستار استقلال بخش‌هایی از اسپانیا هستند‌‌‌‌. امیدواریم که توفان پوپولیستی در انتخابات سال آتی شمسی به ایران نرسد!

     

    تحلیل هفته پیشِ‌رو ...

    انس جهانی طلا‌‌‌‌، بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که قیمت جهانی انس طلا در سال 2017 تا 8 درصد کاهش می‌یابد‌‌‌‌. طبق محاسبات میانگین قیمت هر انس طلا امسال به 1150 دلار خواهد رسید‌‌‌‌.

    نفت جهانی‌‌‌‌، بانک جهانی در ادامه گزارش خود پیش‌بینی کرده است که قیمت جهانی نفت در سال 2017 بیش از 55 دلار در هر بشکه باشد‌‌‌‌.

    پوند GBP ‌‌‌‌، این هفته تا روز پنج شنبه روند صعودی آرامی دارد و تا پایان روز جمعه اصلاح قیمت به‌صورت نزولی در برابر دلار ‌‌‌‌آمریکا  ادامه خواهد داد‌‌‌‌.

    دلار کانادا CAD : روز جمعه گذشته ترامپ دور جدیدی از تحریم‌های ایران را کلید زد هر چند این سیاست ادامه سیاست‌های رئیس جمهورهای قبلی است اما همین تکرار سبب افزایش لحظه‌ای قیمت نفت در سطح جهانی شد‌‌‌‌، در این هفته دلار کانادا به‌دلیل سود مقطعی از این عمل‌کرد ترامپ‌‌‌‌، روند صعودی خواهد داست‌‌‌‌.

    یوان چین CNY : عمده تحلیل‌گران جهانی منتظر شنیدن خبرهای مثبت از رشد اقتصادی چین هستند تا در کنار بی‌نظمی سیاست‌های ترامپ به بهانه اقتصاد رو به رشد چین نفس راحتی بکشند هر چند این خوش خبری مقطعی است اما برای کشورهای آسیایی‌‌‌‌، بویژه صادر کنندگان نفت سودمند است‌‌‌‌.

    دلار ‌‌‌‌آمریکا  USD : در صورت تداوم سیاست‌های مالی عجیب و پرتنش ترامپ که منجر به کاهش ارزش دلار در حیطه بین‌المللی شود به احتمال قوی فدرال رزو در شش ماهه اول سال نرخ بهره را افزایش می‌دهد تا مسکنی برای اقتصاد روبه رشد ایالات متحده شود هر چند بهتر است منتظر ماند تا نتیجه صد روز عملکرد ترامپ و تیمش مشخص شود سپس با دقت بیشتری می‌توان تحلیل و اظهار نظر نمود‌‌‌‌.

    خطوط حمایت و مقاومت هفتگی جفت ارزها :

    جدول زیر برمبنای تکنیکال طراحی شده است و تعیین روند Trend صرفا جنبه اطلاع‌رسانی و آموزش دارد از این‌رو روند صعودی UP یا نزولی Down در این جدول به نوعی ابزار کمکی برای بهبود معاملات شما ارائه شده است‌‌‌‌.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی