عصر بازار

دریافتی‌های مازاد بازگشت

پیشنهادات جدید درباره ساماندهی حقوق مدیران

عصر اعتبار- مرکز پژوهش‌های مجلس بر لزوم بازگرداندن دریافتی‌های مازاد مقامات و مدیران کشور تاکید کرد.

پیشنهادات جدید درباره ساماندهی حقوق مدیران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، در اظهار نظر کارشناسی این مرکز درباره طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور آمده است: پس از آنکه موضوع پرداخت حقوق و مزایای نامتعارف به برخی مدیران در بخش های دولتی و غیردولتی در خردادماه سال جاری مطرح شد، کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی موضوع پرداخت‌های نامتعارف را آسیب شناسی کردند. پس از نزدیک به 3 ماه بررسی و مطالعه، طرحی در این رابطه تقدیم کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی شد. این طرح تحت عنوان طرح ساماندهی حقوق و دستمزدهای بخش عمومی پس از برگزاری چندین جلسه در این کمیسیون و با حضور نهادهای ذیربط و لزوم استرداد دریافتی های مازاد تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

    متأسفانه کلیات این طرح در صحن علنی رد شد. متعاقب این تصمیم کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه احکام این طرح را در قالب مواد 35 و 38 به تصویب رساند که با اعمال برخی اصلاحات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به شورای نگهبان تقدیم شده است.
    طرح حاضر به شماره ثبت 223 نیز همان طرح ساماندهی دریافتی مقامات و مدیران کشور و لزوم استرداد دریافتی های مازاد است با این تفاوت که احکامی به آن افزوده شده است. با عنایت به اینکه در خصوص محتوای اصلی این طرح در مواد 35 و 38 لایحه برنامه ششم توسعه احکامی پیش بینی شده که در مراحل نهایی تصویب قرار دارد؛ لذا برای پرهیز از بروز تداخل، ابهام و تعارض بین این دو متن بهتر است، ارائه طرح اخیر به بعد از تصویب قانون برنامه ششم موکول شود. در اینصورت با صرف مساعی و هزینه‌های کمتر می‌توان به نتایج بهتر دست یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی