عصر بازار

چاپ عذرخواهی دویچه بانک در روزنامه‌های آلمان

عصر اعتبار- دویچه بانک که بزرگترین وام دهنده آلمان است، برای ارتکاب تخلفاتی که میلیاردها به این شرکت ضرر زد، با چاپ پیامی در روزنامه‌های آلمانی عذرخواهی کرد.

چاپ عذرخواهی دویچه بانک در روزنامه‌های آلمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این پیام که از سوی جان کریان، مدیرعامل دویچه بانک به نمایندگی از سوی هیات مدیره امضا شد، در روزنامه‌های فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ و زوددویچه سایتونگ به چاپ رسید.

    دویچه بانک اعلام کرد عملکرد گذشته‌اش نه تنها به این بانک ضرر زده بلکه شهرت و اعتبارش را مخدوش کرده است.

    وزارت دادگستری آمریکا در دسامبر دویچه بانک را به اتهام گمراه کردن مردم در فروش اوراق قرضه وام مسکن در فاصله سال 2005 تا 2007، مبلغ 7.2 میلیارد دلار جریمه کرد. ضرر حاصل از فروش چنین اوراق قرضه ای از سوی بانک‌های بزرگ به آغاز بحران مالی جهانی کمک کرد.

    سایر خلافهای دویچه بانک شامل دستکاری نرخ بهره بین بانکی با سایر بانک‌های بزرگ و نقض مقررات پولشویی بود.

    در پیام عذرخواهی دویچه بانک آمده است: ما در کمیته مدیریت و رهبری بانک همه توان خود را بکار خواهیم بست تا از تکرار دوباره این موارد جلوگیری کنیم.

    کریان که در سال 2015 به همراه آنشو جین مدیرعامل دویچه بانک شد و در سال 2016 تنها مدیرعامل این بانک شد، هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی سالانه شرکت 1.4 میلیارد یورو (1.5 میلیارد دلار) ضرر برای کل سال 2016 را اعلام کرد. هزینه مربوط به حل و فصل حقوقی تخلفات دویچه بانک، در درآمد ضعیف این شرکت تاثیر داشت و به قیمت سهامش ضربه زد.

    کریان در کنفرانس مطبوعاتی هم عذرخواهی مفصلی کرد.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دویچه بانک در بحبوحه سازماندهی مجدد فعالیتهایش، کاهش هزینه و فروش دارایی‌های پرریسک قرار دارد تا به مقررات سخت گیرانه ای که برای جلوگیری از یک بحران مالی دیگر وضع شده اند، عمل کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی