عصر بازار

آزادسازی سهام عدالت به میزان مجموع سود و واریزی نقدی

عصر اعتبار- رییس سازمان خصوصی‌سازی از امکانپذیر شدن پرداخت مابه التفاوت مجموع سود سهام تا مبلغ کل ( یک میلیون تومان) توسط مشمولان خبر داد وگفت:‌ سهام عدالت هر مشمول به میزان مجموع سود سهام و واریزی نقدی آزاد می‌شود

آزادسازی سهام عدالت به میزان مجموع سود و واریزی نقدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، ، میر علی اشرف عبدااله پوری حسینی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت مشمولان افزود: هر چند بخشی از سهام هر مشمول در سال‌های گذشته از طریق سود سهام تسویه شده اما بخشی از آن باقی‌مانده است.

    رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به تعیین تکلیف واریز مابقی سهام عدالت به خزانه توسط مشمولان در سامانه سهام عدالت افزود:‌ سازمان خصوصی سازی در تلاش است تا قابلیت پرداخت آنلاین به حساب دولت را برای تسویه حساب در سامانه سهام عدالت ایجاد کند.

    به گفته پوری حسینی، اگر مشمولی علاقه‌مند به واریز نقدی مابقی سهام عدالت بود به میزان واریزی تا سقف یک میلیون تومان می‌تواند واریزی داشته باشد و به همان میزان نیز سهم آزادسازی می‌شود.

    وی ادامه داد:‌ از آنجایی که دو دهک اول و دوم مشمول تخفیف می‌شوند، بنابراین از آنها مطالبه وجه نقد نخواهد شد، زیرا دو برابر میزان تسویه شده سهم برای آنها آزاد می‌شود که تقریبا معادل همان یک میلیون تومان است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مشمولان دهک‌های یک و دو هستند، افزود: البته ذکر این نکته نیز ضروری است که مشمولان این دو دهک باید در زمان ثبت نام تا امروز در همان شرایط باقی مانده باشند.

    پوری حسینی اظهارداشت:‌ بر همین اساس سایر مشمولان می تواند مابه التفاوت را پرداخت کنند و در صورت حسابی که قرار است برای مشمولان صادر شود میزان و رقم پرداخت قابل پرداخت نقدی نیز مشخص می شود.

    وی با اشاره به ارایه صورت حساب برای مشمولان در آینده نزدیک گفت: مشمولان می‌توانند تصمیم بگیرند که میزان باقی مانده را خود به حساب خزانه واریز کنند یا همانند سال‌های گذشته از محل سود سهام تامین شود.

    چندی پیش سازمان خصوصی‌سازی اقدام به راه‌اندازی سامانه رسمی سهام عدالت در کشور به نشانی www.samanese.ir کرد که از این پس با فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم خبرنگاران، مشمولین، پژوهشگران و علاقه‌مندان به مباحث مربوط به سهام عدالت می‌توانند علاوه بر رایانه‌های شخصی از طریق گوشی‌های همراه نیز آخرین خبرها، اطلاعات و قوانین و مقررات و ... مربوط به این سهام را مشاهده کنند.

    گفتنی است؛ سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir که تنها سامانه رسمی کشور در خصوص سهام عدالت است در آینده بستری را فراهم خواهد آورد تا مشمولان با مراجعه به آن صورتحساب سهام عدالت خود را مشاهده و از جزئیات آن با خبر شوند که این موضوع نیز از طریق همین سامانه، اطلاع رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی