عصر بازار

عضو کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد

تخصیص ۲.۵میلیارد دلار اعتبار جدید از صندوق توسعه ملی برای ۴ بخش

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به تخصیص ۲.۵ میلیارد دلار به بخشهای آموزش، کشاورزی، دفاعی و صدا و سیما گفت: اعتبارات جدید تخصیص یافته از صندوق با مجوز رهبری بوده است.

تخصیص ۲.۵میلیارد دلار اعتبار جدید از صندوق توسعه ملی برای ۴ بخش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هادی قوامی  با اشاره به تصویب تخصیص 2.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخشنهایی مثل کشاورزی و دفاعی گفت: هرچند اعتبارات جدید در نظر گرفته شده در لایحه دولت وجود نداشت اما مجوز تخصیص این هزینه از منابع صندوق توسعه ملی از سوی رهبر انقلاب دریافت شده است.

    وی افزود، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق 1.3میلیارد دلار صرف هزینه‌های دفاعی می‌شود و همچنین  100میلیون دلار به صدا و سیما در جهت خرید تجهیزات، 300 میلیون دلار به وزارت جهاد کشاورزی جهت تجهیز ابیاری روستایی و 800میلیون دلار به بخشهای مختلف آموزشی تخصیص خواهد یافت.

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به حذف تبصره 16گفت:  هرچند در عنوان این تبصره به اقتصاد مقاومتی اشاره شده است اما این تبصره در تضاد کامل با چارچوبهای اقتصاد مقاومتی بوده و به همین دلیل در کمیسیون تلفیق حذف شده است.

    قوامی ادامه داد، بر اساس جلسلات برگزار شده در کمیسیون تلفیق تا کنون یک تبصره و 7 بند از لایحه دولت حذف و همچنین 63 بند به این لایحه افزوده شده است.

    وی افزود، بر این اساس جمع کل منابع و مصارف بودجه رقم 1146 هزار میلیارد تومان تعیین شده و منابع عمومی بودجه نیز از 371 هزار میلیارد تومان به 345 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی