عصر بازار

محسنی ازغندی خبر داد

تسویه ۲۴ میلیارد تومانی وجه اسمی «سخا ۲»

عصر اعتبار- مدیر عامل سمات از تسویه مبلغ اسمی اسناد خزانه کوتاه مدت مرحله دوم در روز جاری خبر داد و گفت: بر اساس موعد تسویه، امروز کل مبلغ ۲۴ میلیارد تومانی وجه اسمی "سخا ۲" تسویه می‌شود.

تسویه ۲۴ میلیارد تومانی وجه اسمی «سخا ۲»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه از پرداخت وجه اسمی اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم در روز جاری خبر داد و گفت: با توجه به سررسید اسناد خزانه اسلامی کوتاه مدت مرحله دوم در تاریخ 19 بهمن ماه جاری، امروز مبلغ 24 میلیارد تومان وجه اسمی این اوراق از طریق شبکه سمات برای آن دسته از اشخاصی که اطلاعات ثبتی آنها نزد این شرکت ثبت شده واریز خواهد شد.

    محمد رضا محسنی ازغندی با بیان اینکه حجم اوراق پذیرش شده در فرابورس در نماد "سخا2" بالغ بر 113 هزار و 28 ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یکصد هزار تومانی بوده است، عنوان کرد: 12 میلیارد تومان از وجه اسمی این اوراق طی روز قبل  و یک میلیارد تومان باقیمانده در روز جاری به حساب دارندگان این اوراق واریز می‌شود. به این ترتیب 11 میلیارد تومان باقیمانده از این وجه نیز از طریق بانک ملی پرداخت می شود.

    وی به صدور کدهای معاملاتی سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه نیز اشاره کرد و افزود: معاملات صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران در حد 200 میلیارد تومان است و این در حالی است که اغلب کد های صادر شده در بورس انرژی است که در صورت فعال شدن می‌توانند به تحول این بازار منتهی شود.

    محسنی درباره ارتباط کارگزاری میان بانک‌های ایرانی و کره جنوبی به منظور حضور سرمایه‌گذاران این کشور در بازار سرمایه ایران گفت: پیش‌تر امکان آماده سازی زیر ساخت‌ها و ساختارهای نرم افزاری با انتخاب بانک ملت به عنوان بانک عامل بین‌المللی جهت افتتاح حساب ارزی برای سرمایه گذاران خارجی تعامل شده بود که برای توسعه و انسجام بیشتر این ساختار از توان بانک ها از جمله بانک سپه، بانک خاورمیانه و سایر بانک های خصوصی استفاده خواهد شد.

    وی به تمایل سرمایه گذاران کره ای برای ورود نقدینگی به بازار ایران اشاره کرد و گفت: برای تسهیل انجام عملیات کارگزاری ارزی و تسویه و بازپرداخت اصل و سود سرمایه گذاری و واریز حساب های سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران کره جنوبی تلاش می شود که با انسجام بیشتری از توان بانک های خصوصی استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو