عصر بازار

خوانساری خبر داد؛

سود تسعیر ارز صادراتی از مالیات معاف شد

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اکثر خواسته‌های بخش خصوصی از دولت به نتیجه رسیده است،گفت: سود تسعیر ارز صادراتی از مالیات و عوارض معاف شد.

سود تسعیر ارز صادراتی از مالیات معاف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری در بیست و سومین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه در 38 سال پس از انقلاب اسلامی جفاهای زیادی در حق بخش خصوصی شده است، گفت: البته پیش از انقلاب هم این مشکلات برای بخش خصوصی وجود داشت، اما پس از انقلاب افزایش بیشتری یافت.

    وی با اشاره به اینکه در خرداد امسال بخش خصوصی 10 خواسته را از دولت مطرح کرد که اکثر این موارد به نتیجه رسیده است، افزود: معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات از هر گونه مالیات و عوارض، یکی از خواسته‌های بخش خصوصی از دولت بود که حل شد. همچنین بازگشت ارزش افزوده از کالاهای صادراتی انجام گرفته است.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اعلام اینکه بازگشت ارزش افزوده کالاهای صادراتی حل شده و با ابلاغ سازمان امور مالیاتی کشور مقرر شد تا 80 درصد آن بلافاصله بازگردانده شود، گفت: 20 درصد از این ارزش افزوده کالاهای صادراتی پس از تائید دفاتر، برگردانده می‌شود.

    خوانساری با اعلام اینکه سومین درخواست ما با توجه به رشد منفی صنعت در سال 94 این بود که اظهارنامه‌های مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط توسط سازمان امور مالیاتی پذیرفته شود، تصریح کرد: اگرچه در ابتدا این موضوع توسط سازمان امور مالیاتی پذیرفته نشد، اما در حال حاضر انجام شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

    وی ادامه داد: در مورد مشکلات بخش خصوصی و بیمه تأمین اجتماعی، این موضوع که بیمه همه خرید و فروش‌ها را جزو پیمان می‌دانست و بیمه دریافت می‌کرد،  در حال حل شدن است.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به حسابرسی و بازرسی 6 ماهه توسط سازمان تأمین اجتماعی از بنگاه‌های اقتصادی گفت: معاون اول رئیس‌جمهور گفته است که این موضوع برای حل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود و امیدواریم که تا پایان سال به نتیجه برسد.

    خوانساری به مواد 2 و 3 بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: بر اساس این مواد، اتاق بازرگانی تهران از معاون اول رئیس‌جمهور و دولت درخواست کرد تا قبل از تصویب و ابلاغ هر بخشنامه‌ای از نظرات اتاق و بخش خصوصی استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو