عصر بازار

یک تحلیل گر انگلیسی مطرح کرد؛

قیمت طلا ۶ درصد افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- تحلیلگر با سابقه انگلیسی پیش بینی می کند، قیمت طلا تا قبل از پایان سال به ۱۳۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

قیمت طلا ۶ درصد افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دیوید روشه استراتژیست جهانی شرکت مشاوره اقتصادی مالی ایندیپندنت استراتژی واقع در لندن که 45 سال در تجزیه و تحلیل بازارها تجربه دارد در یک تماس تلفنی از هنگ کنگ افزود: قیمت طلا تا یایان سال 2017 حدود 6 درصد افزایش می یابد، زیرا سرمایه گذاران به دنبال حفاظت از دارایی خود در برابر افزایش ریسک های سیاسی ناشی از تصمیم های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هستند.

    به گفته روشه در حالی که بیشتر دارایی ها از جمله اوراق قرضه با بازده منفی روبرو خواهند شد، بهای طلا به 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

    این تحلیلگر تصریح کرد: اندازه ریسک سیاسی که ترامپ و کابینه وی ایجاد کرده اند، می رود تا یک تنش و نااطمینانی بین المللی گسترده ایجاد کند و ممکن است به جنگ تجاری دست کم با چین و شاید جاهای دیگر بیانجامد.

    روشه ادامه داد: می خواهم ببینم دولت ترامپ چه می کند و چه نوع اشتباهاتی مرتکب می شود.

    دو هفته نخست ریاست جمهوری ترامپ با توجه به تصمیم هایی مانند خروج از پیمان همکاری ترانس-پاسیفیک، دستور ساخت دیوار میان آمریکا و مکزیک و ایجاد موانع مهاجرتی علیه هفت کشور مسلمان به نگرانی های سرمایه گذاران دامن زده است.

    در حالی که بانک مرکزی آمریکا ممکن است امسال سه بار نرخ بهره را افزایش دهد و در شرایط معمولی این سیاست به کاهش قیمت طلا منجر می شد، اما افزایش ریسک سیاسی ناشی از سیاست های ترامپ موجب افزایش تقاضای طلا از سوی سرمایه گذاران و در نتیجه بالا رفتن بهای فلز زرد می شود.

    قیمت طلا که در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته 13 درصد کاهش یافته بود، پنج شنبه گذشته با رسیدن به سطح 1221.96 دلار به بالاترین سطح خود در 2 ماه گذشته رسید و از ابتدای سال 2017 تا کنون نیز 6.7 درصد صعود کرده است.

    بهای هر اونس طلا روز دیروز، دوشنبه در ساعت 07:56 صبح به وقت گرینویچ در بازار کامکس نیویورک 1224.35 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی