عصر بازار

نوبخت:

پول های بلوکه شده ایران آزاد شده است

عصر اعتبار- سخنگوی دولت گفت: آنچه برای رفع بلوکه شدن پول های ایران توافق شده بود، انجام و کل پول های بلوکه شده آزاد شده است.

پول های بلوکه شده ایران آزاد شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا براساس توافق هسته ای تمامی پول های بلوکه شده ایران آزاد شده است ،اظهارداشت: آنچه که برای رفع بلوکه شدن پول های ایران تواق شده بود، انجام شده است اما بعضی کشورها مثل هند عذری از نظر تحریم ندارند و ممکن است اخلال یا تعللی در این زمینه داشته باشند اما در کل پول های بلوکه شده آزاد شده است.
    وی در این نشست خبری به تشریح شرایط اقتصادی کشور پرداخت و تاکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی به دو عرصه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی غیرفعال و در نظر گرفتن اعتبارات برای طرح های در دست اجرا و ناتمام عمرانی دولتی وارد شدیم.
    وی افزود: ستاد تسهیلات استانداری تا 18 بهمن 1395 تسهیلاتی به 11 هزار و 666 واحد تولیدی به میزان هشت هزار و 282 میلیارد تومان پرداخت کرده است.
    رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: همچنین برخی واحدها به طور مستقل برای دریافت تسهیلات اقدام کردند که تا 18 بهمن 9 هزار و 478 بنگاه در این زمینه تسهیلاتی به میزان 6 هزار و 545 میلیارد تومان دریافت کرده اند.
    نوبخت یادآور شد: در مجموع 21 هزار و 144 بنگاه تسهیلاتی به میزان 14 هزار و 828 میلیارد تومان دریافت کرده اند.
    وی یادآور شد: دو هزار و 700 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات آموزش و پرورش برای پرداخت پاداش بازنشستگان پرداخت شده است.
    سخنگوی دولت با بیان این که تمام تلاش دولت کاهش مشکلات جامعه است، اظهارداشت: حدود 40 هزار میلیارد تومان برای اتمام طرح های نیمه تمام اختصاص داده شده است و سیاست دولت اجرای طرح ها و پروژه های بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و مصوبات سفرهای رهبر معظم انقلاب در سنوات گذشته و سفرهای رییس جمهوری در اولویت قرار دارند.
    نوبخت ادامه داد: تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده شاهد افتتاح 264 پروژه خواهیم بود و تا پایان دولت یازدهم 625 پروژه افتتاح می شود.
    سخنگوی دولت گفت: امید است که با اعتبارات پیش بینی شده در کنار تسهیلات پرداختی شاهد افزایش اشتغال و تولید در کشور باشیم و بتوانیم به رشد مدنظر دست یابیم و دولت با برنامه می داند به چه سمتی حرکت می کند.
    نوبخت افزود: در ستاد اقتصادی دولت برنامه ریزی کردیم که حقوق و عید کارکنان دولت همراه با حقوق بهمن ماه واریز شود و بتوانیم حداکثر 15 تا 20 اسفند ماه حقوق اسفند را پرداخت کنیم تا ببینیم در دو هفته باقی مانده چه پولی داریم و به جاهایی که نیاز داریم پرداخت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی