عصر بازار

تا سال ۲۰۵۰

اقتصاد آمریکا به جایگاه سوم نزول می‌کند

عصر اعتبار- شرکت مشاوره‌ای PWC اعلام کرد تا سال ۲۰۵۰ آمریکا با جاماند از هند به جایگاه سوم اقتصاد جهان افت پیدا می‌کند همچنین کشورهای اروپایی و آمریکایی افت شدید اقتصادی را خواهند داشت و چین در جایگاه نخست جهان باقی‌ می‌ماند.

اقتصاد آمریکا به جایگاه سوم نزول می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس،شرکت مشاوره‌ای PWC اعلام کرده است که طی سه دهه آینده، چین اقتصاد جهان را تسخیر خواهد کرد و آمریکا موقعیت کنونی خود را از دست می‌دهد و حتی از هند هم عقب می‌ماند و به جایگاه سوم نزول پیدا می‌کند.

    براساس این گزارش، روسیه هم به عنوان رهبر اقتصاد اروپا خواهد بود و جلوتر از اقتصادهای آلمان، انگلیس و ایتالیا با GDP (رشد ناخالص داخلی) 7 تریلیون دلار جلو خواهد بود.

    آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر چین بزرگترین اقتصاد جهان است و بعد از آن آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد.

    هند، ژاپن و آلمان هم جایگاه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن، روسیه، برزیل، اندونزی، انگلیس و فرانسه در جایگاه‌های ششم تا دهم قرار گرفتند.

    در سال 2050 چین همچنان بزرگترین اقتصاد جهان باقی می‌ماند و هند جایگاه دوم را از آمریکا خواهد گرفت.

    نکته جالب توجه اینکه، اندونزی جایگاه خود را تا چهارم بالا خواهد کشید. برزیل در جایگاه پنجم خواهد بود و روسیه بدون تغییر نسبت به سال 2016 در جایگاه ششم باقی می‌ماند.

    در سال 2050 مکزیک، ژاپن، آلمان و انگلیس جایگاه‌های ششم تا دهم بزرگترین اقتصاد جهان را تشکیل خواهند داد.

    همچنین این گزارش حاکی است که رشد سریعی در بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه صورت خواهد گرفت، به طوری که اقتصادی E7 شامل برزیل، چین، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه و ترکیه متوسط رشد سالانه 3.5 درصد را طی 34 سال آینده خواهند داشت و کشورهای G7 نظیر کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تنها متوسط رشد 1.6 درصد را خواهند داشت.

    همچنین گزارش شرکت مشاوره‌ای PWC نشان می‌دهد که رشد 4 تا 5 درصدی کشورهای ویتنام، فیلیپین و نیجریه باعث خواهد شد بزرگترین جهش در رتبه‌بندی براساس GDP برای این کشورها درنظر گرفته شود.

    همچنین سهم اروپا و آمریکا از GDP (تولید ناخالص داخلی) کاهش خواهد یافت، در حالی که اقتصاد چین و هند رشد قابل توجهی خواهند داشت.

    گزارش صندوق بین‌الملل پول نیز نشان می‌دهد که سهم تولید ناخالص داخلی جهانی چین از 18 درصد به 20 درصد افزایش خواهد یافت و هند نیز از 7 درصد کنونی به 15 درصد رشد می‌کند، اما اقتصاد آمریکا از 16 درصد کنونی به 12 درصد و همچنین آلمان از 15 درصد به 9 درصد کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو