عصر بازار

ایران و کره جنوبی سند همکاری مالیاتی امضا کردند

عصر اعتبار- روسای امور مالیاتی ایران و کره جنوبی، سند همکاری مالیاتی امضا کردند.

ایران و کره جنوبی سند همکاری مالیاتی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رسانه مالیاتی، با حضور سید کامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هوان سو لیم، رئیس کل سازمان امور مالیاتی جمهوری کره جنوبی و هیات های همراه، سند همکاری مالیاتی بین دو کشور در محل سازمان امور مالیاتی کشور به امضا رسید.

    براساس این سند، مقرر گردید طرفین ترتیبات همکاری در خصوص اتخاذ برنامه ای به منظور تبادل اطلاعات و انتقال دانش و تجربیات مالیاتی را بعمل آورند. همچنین براساس این سند مقرر گردید دو سازمان در خصوص اشتراک قوانین و مقررات و برنامه های آموزشی در ارتباط با موضوعات مالیاتی و مالیات ستانی و ممیزی مالیاتی گام های موثری بردارند. انجام دیدارهای دوجانبه به منظور توسعه و تثبیت همکاری های دو جانبه نیز از دیگر بندهای این سند همکاری است.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست، به روابط درازمدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بین ایران و کره جنوبی، هم در زمینه روابط دیپلماتیک و هم در زمینه روابط اقتصادی و فنی، همکاری های خوبی وجود دارد.

    سید کامل تقوی نژاد با ابراز خرسندی از حضور هیات بلندپایه مالیاتی کره جنوبی در ایران، افزود: دو کشور در حوزه های مختلف تجاری و اقتصادی به ویژه در زمینه‏های خودروسازی، نساجی، مخابرات، نفت و گاز، شیلات و سایر زمینه‏ها روابط مطلوبی دارند و امید است با افزایش همکاری مالیاتی بین دو کشور، ایران و کره جنوبی از منافع این همکاری به ویژه در حوزه های اقتصادی بهره مند شده و روابط اقتصادی فیمابین نیز تثبیت و تقویت شود.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کره جنوبی نیز به روابط دوستانه دو کشور اشاره کرد و گفت: پس از سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، باب جدیدی از روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور باز شده و شاهد حضور بیش از پیش شرکت های کره ای و ایرانی در حوزه های اقتصادی هستیم و حجم تبادلات تجاری نیز افزایش پیدا کرده و امید است با حمایت های مالیاتی که از این شرکت ها صورت می گیرد، روابط اقتصادی گسترده تر شود.

    در ادامه این نشست، طرفین درخصوص برنامه های مشترک همکاری های مالیاتی بین دو کشور و چشم انداز این همکاری ها و نیز تحولات و دستاوردهای نظام های مالیاتی این دو سرزمین، بحث و تبادل نظر کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو