عصر بازار

بورس‌های آسیایی و یورو ملتهب ماندند

عصر اعتبار- بورس‌های آسیایی در معاملات بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی بخشی از ضررشان را جبران کردند با این همه تردیدها نسبت به سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا و انتخابات فرانسه به اعتماد سرمایه گذاران لطمه زده و بازارهای سهام و یورو را تحت فشار منفی نگه داشته است.

بورس‌های آسیایی و یورو ملتهب ماندند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بورس‌های آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن که در طول معاملات روز چهارشنبه در محدوده منفی قرار داشت، در اواخر معاملات 0.1 درصد رشد کرد.

    در ژاپن شاخص نیک‌کی با 0.51 درصد رشد، در 19007.60 واحد بسته شد و ضرر اندک اوایل معاملات را جبران کرد. شاخص کسپی کره جنوبی 0.49 درصد عقب نشینی کرد و به 2065.08 واحد رسید. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.66 درصد رشد کرد و در 23485.13 واحد قرار گرفت و حدود 0.5 درصد ضرر اوایل معاملات را جبران کرد و بازار سرزمین اصلی چین هم رشد داشت.

    شاخص شانگهای کامپوزیت با 0.46 درصد رشد، به 3167.44 واحد رسید و حدود 0.4 درصد ضررش را جبران کرد و شاخص شنزن کامپوزیت با 0.75 درصد رشد، در 1941.79 واحد ایستاد.

    بازارها در سنگاپور، اندونزی و هند در معاملات بعدازظهر در سطح پایین‌تری ایستادند.

    شاخص ای اس ایکس 200 استرالیا با 0.52 درصد رشد، به 5651.40 واحد رسید اما سهام بخش انرژی 0.96 درصد اُفت کرد.

    به گفته کنتا تاداید، اقتصاددان ارشد در موسسه تحقیقاتی میزوهو، بازارها پس از اینکه اوایل هفته تحت تاثیر گزارش اشتغال مثبت آمریکا صعود کردند، اکنون به ریسکهای سیاسی در اروپا و آمریکا چشم دوخته اند.

    در وال استریت، شاخص اس اند پی به زحمت اندکی رشد کرد، در حالیکه شاخص نزدک به کمک رشد ارزش سهام نامهای بزرگ فناوری، به رکورد بالایی صعود کرد.

    مجموعه‌ای از آمار اقتصادی جهانی قوی و امیدواری نسبت به اجرای تدابیر مالی ترامپ، از اواخر سال گذشته از رشد بازارهای سهام جهان و دلار پشتیبانی کرده بود، اما مواضع حمایت گرایانه ترامپ در برابر تجارت بین المللی و جنجال بر سر فرمان وی برای ممنوعیت مهاجرت و ورود مسافران از هشت کشور بزرگ مسلمان نگرانیهایی را در پی داشته است.

    ابهام نسبت به سیاست ارزی دولت جدید آمریکا هم بازارهای مبادلات ارزی را در التهاب نگه داشته است. دلار از زمان ابراز ناخشنودی ترامپ از وضعیت ارز ژاپن، به طور پیوسته در برابر ین کاهش داشته است.

    در بازارهای ارزی، دلار در برابر سبدی از ارزها اندکی رشد کرد و 100.41 واحد معامله شد و از پایین 100 واحد در معاملات روز گذشته بهبود یافت.

    در میان جفتهای ارزی مهم، نرخ برابری ین در برابر دلار، 112.28 ین بود و از رکورد پایین 112 ین در معاملات روز سه شنبه بهبود یافت.

    دلار استرالیا 0.7640 دلار و یورو 1.0677 دلار بود.

    قیمتهای نفت روز چهارشنبه کاهش یافت و به کاهش بیش از یک درصد در معاملات سه شنبه افزود. نفت در پی انتشار آمار هفتگی از سوی موسسه امریکن پترولیوم که افزایش ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، به سوی سومین کاهش روزانه متوالی پیش می رود.

    نفت خام آمریکا با 79 سنت کاهش، 51.76 دلار در هر بشکه معامله شد در حالیکه برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، با 0.49 درصد کاهش، به 54.78 دلار در هر بشکه رسید.

    بر اساس گزارش رویترز، بعضی از تحلیلگران کاهش قیمتهای نفت پس از انتشار آمار ذخایر از سوی موسسه امریکن پترولیوم را پیش بینی کرده بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی