عصر بازار

هشدار جدی وزارت بهداشت به مردم؛

فریب بیمه‌های تقلبی دهان و دندان را نخورید

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره سوءاستفاده‌های تلفنی و اینترنتی برخی از سودجویان با عناوینی مانند بیمه‌های تکمیلی دهان و دندان به مردم هشدار داد.

فریب بیمه‌های تقلبی دهان و دندان را نخورید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سیدسجاد رضوی، مشاور وزیر بهداشت گفت: با توجه به عدم پوشش مطلوب خدمات دهان و دندان توسط بیمه‌ها و نیز گسترش راه‌های ارتباطی، عده‌ای از سودجویان با استفاده از عناوینی مانند بیمه‌های تکمیلی دهان و دندان و تبلیغات گسترده از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی، مردم را فریب داده و از آنها هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند.

    رضوی با بیان اینکه بازرسی وزارت بهداشت پیگیر این موارد است، گفت: این افراد با وعده ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و تخفیف‌های بی‌نظیر، اقدام به عضوگیری کرده، مبالغی را از مردم می‌گیرند و حتی برای آنها کارت عضویت نیز صادر می‌کنند.

    وی در خصوص طریقه کلاهبرداری این موسسات و شرکت‌ها گفت: آنها از عدم آگاهی مردم در این زمینه استفاده می‌کنند و در ابتدا عدد و رقم‌های بالایی را در خصوص خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند و ادعا می‌کنند که پس از عقد قرارداد، این رقم ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، در صورتی که تعرفه مصوب آن خدمت، همان رقم پس از تخفیف بوده است.

    وی در مورد دیگر ترفندهای این شرکت ها عنوان کرد: در مواردی نیز مشاهده می‌شود که این شرکت‌ها، بیماران را به مراکزی که مورد تایید وزارت بهداشت نیستند و مجوز ارائه خدمت ندارند، معرفی می‌کنند و مردم باید در این زمینه آگاه باشند.

    رضوی با بیان این نکته که هیچ یک از این شرکت‌ها مجوزی از سوی وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر برای این کار ندارند، تاکید کرد: به جز بیمه‌های پایه و نیز بیمه‌های تکمیلی‌ای که از بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه مجوز دارند، هیچ شرکت یا موسسه بیمه‌ای برای ارائه هیچ یک از خدمات حوزه سلامت مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

    بنابر اعلام وب‌دا، مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در پایان با اشاره به اینکه وزارت بهداشت درصدد است تا با راهکاری ویژه برای خدمات دندانپزشکی نیز تسهیلاتی را قائل شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خدمات دندانپزشکی بیمارستانی از طریق وزارت بهداشت ارائه می‌شود.همچنین این خدمات در قالب مراکز خدمات جامع سلامت به مردم ارائه خواهد شد که با این کار مشکلات مردم در این زمینه کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو